رونمایی از کتاب «زنده‌تر از همیشه» در بیرجند

کتاب «زنده‌تر از همیشه» به قلم طاهره میرزایی امروز در بیرجند رونمایی شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بیرجند، محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی امروز در مراسم رونمایی کتاب «زنده‌تر از همیشه» به قلم طاهره میرزایی  اظهارداشت: آخرین کتاب چاپ شده در حوزه ایثار و شهادت کتاب «زنده‌تر از همیشه» است.

وی با بیان این که ۸۴ پایگاه کتابخوانی در سطح استان به همت ۲۰۰ سرباز جبهه تبیین در حال فعالیت است افزود: توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ شهادت از رسالت‌های تبیینی ما در کتابخانه‌های عمومی است و کتابخانه ها، رتبه دوم ارزیابی در زمینه فرهنگ شهادت را در بین دستگاه‌های اجرایی استان دارد.

وی با اشاره به این که از خانواده شهدا درخواست داریم که این افتخار را به کتابخانه‌های استان بدهند تا از شهدا بنویسیم گفت: از وصیت نامه شهدا مسابقات مختلف برگزار خواهد شد و حلقه‌های مطالعاتی حول محور شهدا در کتابخانه‌ها شکل خواهد گرفت.

کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی

ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم  در این مراسم با بیان اینکه کنگره ۲ هزار شهید استان را در سال ۱۴۰۴ پیش رو داریم  افزود: هدف گذاری ما نشر ارزش‌های شهدا، سبک زندگی شهدا و وصیت نامه شهدا در این مدت باقی مانده است.

وی با اشاره به این که هزار و ۲۰۰ شهید از ۲ هزار شهید استان دارای وصیت نامه و زندگی نامه هستند ادامه داد: به دنبال انتشار این وصیت نامه‌ها به صورت موضوع بندی و مناسبت بندی در بین دانش آموزان و دانشجویان هستیم.

طاهره میرزایی، نویسنده کتاب زنده‌تر از همیشه هم گفت: این کتاب درخصوص کرامات شهدا و با تاکید بر سخنان نماینده ولی فقیه به مرحله نوشتن و چاپ رسید.

وی با بیان اینکه، نوشتن کتاب ۱۳ ماه زمان برده است افزود: برای تالیف کتاب مصاحبه شونده نیاز بود که موارد کمی در استان بود و بیشتر مصاحبه‌ها به صورت فایل صوتی و تلفنی بوده است.

نویسنده کتاب زنده‌تر از همیشه افزود: بخشی از کتاب براساس منابع استخراج شده در استان بوده است و تصمیم داریم جلد‌های دیگری در این حوزه نوشته شود.

میرزایی با اشاره به اینکه دو تا سه مورد کتاب درخصوص کرامات شهدا در کشور به چاپ رسیده است گفت: بخش شاخص کتاب ما نسبت به بقیه کتاب‌ها نظام بندی و انسجام کتاب است.

وی با اشاره به بخش اول کتاب که تصرف در هستی است ادامه داد: این قسمت مربوط به زندگی شهدا و حیات ظاهری آنان بوده است و از شهدای گمنام هم در پایان هر فصل یاد شده است.

اوحدی، مدرس دانشگاه و ارزیاب علمی و معنوی کتاب «زنده‌تر از همیشه» هم در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: این کتاب، کرامات شهدا را از عینک علم نگاه می‌کند.

وی افزود: ما به دنبال اثبات این فرهنگ رشادت به صورت علمی به جوانان هستیم.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه