صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار زرد هواشناسی برای بازه زمانی عصر چهارشنبه تا اواخر روز شنبه خبر داد و گفت: بارش و کاهش دما از پدیده‌های جوی این بازه زمانی خواهد بود.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در زنجان با بیان اینکه بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، هوای استان امروز صاف خواهد بود، اظهار کرد: این وضعیت جوی گاهی با وزش باد و از اواخر وقت به‌تدریج با افزایش ابر همراه خواهد بود. 
مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: این شرایط کماکان تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت، ولی از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی وارد جو استان می شود که فعالیت آن اوایل هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: بارندگی در روزهای پنجشنبه و جمعه غالبا به‌صورت باران خواهد بود، اما در ارتفاعات بارش برف نیز دور از انتظار نخواهد بود و در روز شنبه به سبب کاهش دما، انتظار می‌رود که بارندگی غالبا به شکل برف باشد.
رحمن‌نیا با بیان اینکه دمای هوا تا روز چهارشنبه نوسانات قابل‌توجهی نخواهد داشت، افزود: ولی با ورود سامانه بارشی انتظار می‌رود که دما به شکلی نسبی کاهش پیدا کند.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که خیرآباد با 5.2- درجه سلسیوس سردترین و چورزق با 24.2 درجه سلسیوس، گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بوده‌اند.
وی با تاکید بر صدور هشدار هواشناسی برای بازه زمانی عصر چهارشنبه تا اواخر روز شنبه گفت: توصیه کارشناسان در این بازه زمانی احتیاط در سفرهای غیرضروری، همراه داشتن تجهیزات ایمنی و پوشش گرم در صورت سفر به ویژه در روز شنبه است.
پایان پیام/73004

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه