انهدام ۲ باند بزرگ اسکیمری در البرز

فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام ۲ باند بزرگ اسکمیری که اقدام به کلاهبرداری از هموطنان کرده بودند توسط پلیس فتا این استان طی یک هفته گذشته خبرداد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرج، حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز، امروز در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس‌های تخصصی فتا و مبارزه با مواد مخدر درجمع خبرنگاران، اظهارکرد: یکی از باندهای اسکیمر با ترفند فروش میوه و خشکبار ارزان قیمت در شهرهای تهران،کرج و شهریار که اقدام به کپی کارت بانکی شهروندان کرده و سپس اقدام به خرید طلا از طلافروشی‌های شهرستان مختلف از حساب‌ها برداشت می‌نمودند.

وی اضافه کرد: با انجام اقدامات فنی صورت گرفته، سرکرده باند شناسایی و مشخص شد این کلاهبرداران در شهرهای تهران، کرج و شهریار اقدام به کپی کارت‌های بانکی شهروندان نموده و سایر متهمان نیز در حالیکه در تهران در حال اسکیمر کارت‌های بانکی دیگر شهروندان بودند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

هداوند بیان کرد: ۳ نفر در این زمینه دستگیر شدند و ۴۵۰ کارت بانکی از آنها کشف شده و تاکنون ۱۴۵ نفر از شکات شناسایی شده اند.

وی افزود: از متهمان تاکنون یک دستگاه اسکیمر، ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۶ کارت بانکی کپی شده آماده برداشت کشف و به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی البرز همچنین از دستگیری باند دیگری از کلاهبرداران اسکیمری خبر داد و گفت: مهر ماه سال جاری تعداد 7 فقره پرونده با موضوع کپی کارت بانکی به پلیس فتا ارجاع شد که کارت‌های بانکی مال باختگان توسط فردی که تحت عنوان سیگار فروش به مغازه‌ها و دکه‌های سطح شهرهای تهران، شهریار، کرج و فردیس مراجعه می‌کرده کپی شده بود.

وی یادآورشد: دراین راستا اقدامات فنی و پلیسی جهت شناسایی متهمان آغاز شد و ۳ متهم درعملیات‌های جداگانه در شهرهای کرج و فردیس دستگیر و تجهیزات رایانه ای نامبردگان جمع آوری شد.

هداوند گفت: در این مورد، ۳ متهم پرونده ۲۰۰فقره کارت بانکی را کپی و از حساب آنها برداشت کرده بودند که بیش از ۱۰۰ نفر شاکی شناسایی شدند.

وی افزود: جمع مبلغ برداشت شده از حساب شاکیان در این پرونده ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان به شهروندان توصیه کرد که در صورت خرید از فروشندگان دوره گرد، حتما رمز کارت توسط خودشان وارد شود.

پایان پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه