حضور۶ رشته صنایع‌دستی زنجان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: هنرمندان ۶ رشته شاخص صنایع دستی استان زنجان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته حضور دارند.

سید سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: هنرمندان زنجانی در رشته‌های ملیله کاری، چاقوسازی، قلم‌زنی روی مس، مسگری، سفالگری و چاروق دوزی در کنار فعالان گردشگری در غرفه اداره‌کل در سالن ۸ و ۹ مستقر هستند و علاوه بر غرفه، کارگاه زنده نیز برگزار می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: امسال حوزه صنایع‌دستی زنجان با سه رویکرد توسعه آموزش، معرفی رشته‌های شاخص استان و حمایت از هنرمندان برجسته و فاخر استان در این نمایشگاه شرکت کرده است.

وی بیان کرد: باید از هر فرصتی برای معرفی تولیدات دست‌ساز هنرمندان بهره برد و بی‌شک برپایی این دست نمایشگاه‌های مناسبتی تأثیر به سزایی در معرفی و شناخت این هنر‌های اصیل به گردشگران و بازدید کنندگان دارد.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با شعار «گردشگری و سرمایه سبز» تا ۲۶ بهمن‌ماه هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه