طرح برخورد با خودروهای آلاینده در البرز تشدید شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: طرح برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده با توجه به کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف این استان تشدید شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرج، حمداله رحمتی پور، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: براین اساس ورود خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی به معابر درون شهری به دلیل افزایش آلایندگی در استان البرز ممنوع است.

وی اضافه کرد: شهروندان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند.

رحمتی پور افزود: خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی باید برای رفع نقص فنی به مراکز خدمات خودرویی و معاینه فنی منتقل شوند.

رئیس پلیس راهور البرز بیان کرد : طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح‌ها با شدت بیشتری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: شهروندان تا حد ممکن از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

این مقام انتظامی یادآورشد: طی این مدت نیز نمایندگان پلیس راهور، شهرداری، حمل ونقل و استانداری عملکرد هشت مرکز معاینه فنی در استان البرز را مورد بازبینی قرار دادند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، البرز افزود: اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستان‌های کرج، نظرآباد، اشتهارد و ۱۹ مرکز معاینه فنث خودروهای سبک شامل ۲ مرکز در نظرآباد، سه مرکز در ساوجبلاغ، چهارمرکز در فردیس، یک مرکز در اشتهارد و بقیه در شهرستان کرج قرار دارند.

پایان پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه