پوراحمدی: «هنر مقاومت» محصول نظام جمهوری اسلامی ایران است

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر گفت: هنر مقاومت محصول نظام جمهوری اسلامی ایران است و بسیاری آثار در این عرصه تولید می شود و فرهنگ مقاومت توسط این آثار منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار رسانه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سید مجید پوراحمدی در سخنانی در برنامه  گفت: حمایت از آثاری که با ارزش های انقلاب و شرایط کشور سازگار باشد اهمیت زیادی دارد. ما در صندوق هنر و وزارت ارشاد توجه ویژه ای داشتیم. شرایطی در ایام کرونا ایجاد شد و فشار حداکثری را به حوزه فرهنگ و هنر خصوصا به مجموعه آثار هنری گذاشت.

وی ادامه داد: بسیاری از هنرمندان ما با آسیب های جدی مواجه شدند و بسیاری از گالری ها و نمایشگاه هایشان را نتوانستند برگزار کنند. از همان شروع کارمان بحث حمایت از هنرمندانی بود که مشتاقانه و با تمام علاقه نسبت به خلق آثارشان تلاش می کنند. در همین راستا هنرمندانی که ارتزاق زندگی شان از این عرصه است را مورد حمایت قرار دادیم و به همین دلیل بسته ای طراحی کردیم که جنبه حمایتی داشت و به دوستان تخصیص داده شد.

وی افزود: در حوزه بحث های بلا عوض اولین نوبت در روزهای پایانی آذر تقدیم هنرمندان در کشور شد که این روند ادامه دارد. در حوزه های مختلف دیگر نیز تسهیلات کم بهره ارزان قیمت به دوستان ارائه می شود. ما با برنامه هایی که داریم تلاش می کنیم مجموعه هنرمندان را با حمایت اقتصادی توانمندسازی کنیم.

پوراحمدی ادامه داد: هنر مقاومت محصول نظام جمهوری اسلامی ایران است و بسیاری آثار در این عرصه تولید می شود و فرهنگ مقاومت توسط این آثار منتقل می شود. حمایت از این جریان و رفع موانع برای ایجاد کسب و کارهایی در این حوزه بسیار مهم است. در وزارت ارشاد از همان ابتدا دکتر اسماعیلی تاکید ویژه ای داشتند که موانعی که بر سر راه ایجاد کسب و کارهای مختلف است برداشته شود و اصلاح آیین نامه ها را نیز در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود:  هرگونه مانعی که باعث شود روند برگشت سریع هنرمندان به شرایط کسب و کارشان ایجاد شود را به سرعت شناسایی می کنیم و در صدد رفعشان هستیم. کمیته هایی هم هستند که اینها را آسیب شناسی می کنند  و موانع را برطرف می کنند و یک نوعی تسهیل گری مناسبی در حال شکل گیری است و امیدواریم در این حوزه بتوانیم روانسازی مناسبی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: موضوع پذیرش آثار هنری هم در دستور کارمان هست که با بانک ها مذاکره می کنیم و این را می دانیم سرمایه هنرمندان آثاری است که خلق می کنند و امیدواریم بتوانیم در مقررات بانک ها این را بگنجانیم که آثار هنرمندان به عنوان وثیقه مورد پذیرش قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه