نقش کلیدی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اطلاع‌رسانی؛ تحلیل نظرات در میزگرد اراک

اراک - آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد - مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در میزگرد آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد اراک به کارشناسی تأثیر این رسانه بر آگاهی بخشی جامعه، روش‌های پوشش اخبار و چالش‌های موجود در این حوزه پرداختند. شرکت‌کنندگان بر اهمیت ارائه اخبار دقیق و بی‌طرفانه تأکید کرده و به نقش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به‌عنوان منبع معتبر اطلاع‌رسانی پرداخته و راهکارهایی برای تقویت این نقش پیشنهاد کردند.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد (خبرگزاری جمهوری اسلامی) به عنوان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین خبرگزاری‌های ایران، در سال ۱۳۴۲ تأسیس شد. هدف اصلی این خبرگزاری، ارائه اخبار و اطلاعات دقیق و موثق از ایران و جهان به مخاطبان داخلی و خارجی است. آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به عنوان خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کند و به‌عنوان یکی از منابع اصلی اطلاعات برای رسانه‌ها و سایر نهادها محسوب می‌شود.

این خبرگزاری دارای دفاتر متعددی در سراسر کشور و همچنین در کشورهای مختلف جهان است و به پوشش گسترده‌ای از رویدادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی می‌پردازد. آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد تلاش می‌کند تا با مخاطبان خود از طریق تولید محتوای خبری، تحلیلی و تخصصی در ارتباط باشد و به عنوان پل ارتباطی میان مردم و نهادهای رسمی عمل کند.

در سال‌های اخیر، آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به استفاده از فناوری‌های نوین و فضای مجازی توجه بیشتری کرده و با راه‌اندازی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود، به افزایش دسترسی مردم به اخبار و اطلاعات پرداخته است. این خبرگزاری همچنین در برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و دیگر رویدادهای خبری نقش فعالی ایفا می‌کند.

خبرگزاری آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در ۲ دهه اول پس از انقلاب، خبرگزاری کلیت نظام جمهوری اسلامی و نه صرفا دولت بود اما در دهه ۷۰ که جناح‌بندی‌های درون نظام جمهوری اسلامی پُررنگ شد، آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد هم در دوره مدیریت فریدون وردی‌نژاد به پایگاه تبلیغاتی دولت تبدیل شد.

امسال این رسانه تنوند شاهد برگزاری جشن ۹۰ سالگی خود است و به همین منظور میزگردی با حضور برخی از مدیران روابط عمومی دستگاه‌های مختلف اجرایی و واحدهای صنعتی استان مرکزی در آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد این استان برگزار شد.

میزگرد آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد اراک به بررسی ۹۰ سال فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی (آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد) اختصاص داشت. در این میزگرد، شرکت‌کنندگان به تحلیل و ارزیابی نقش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای ایران پرداختند.

از نکات مهم مطرح شده در این جلسه می‌توان به تاریخچه تأسیس آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، چالش‌ها و موفقیت‌های آن در طول این دهه‌ها اشاره کرد. همچنین، به تأثیرات فناوری‌های نوین و تغییرات در رسانه‌ها بر روی فعالیت‌های آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد و شیوه‌های جدید اطلاع‌رسانی نیز پرداخته شد.

شرکت‌کنندگان بر اهمیت اعتماد عمومی به رسانه‌ها و مسئولیت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در ارائه اخبار دقیق و صحیح تأکید کردند. همچنین، بحث‌هایی درباره آینده آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد و نیاز به نوآوری در راستای جذب مخاطبان جدید نیز انجام شد.

این میزگرد فرصتی برای بازنگری در دستاوردها و چالش‌های آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به‌عنوان یکی از رسانه‌های مهم کشور بود و به بررسی مسیرهای پیش رو برای تقویت کارایی و اثرگذاری بیشتر آن پرداخت.

نقش کلیدی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اطلاع‌رسانی؛ تحلیل نظرات در میزگرد اراک

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد رسانه‌ای کاملا ساختارمند است

سرپرست اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اراک گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد رسانه‌ای کاملا ساختارمند است و با این شیوه فعالیت دارد. اما این ساختارمند بودن هم خوب است و هم بد، زیرا یک وقت‌هایی ساختارها کمک می‌کند که اخبار با دقت و سرعت هرچه بیشتری در این خبرگزاری انتشار یابد و ویژگی هم باعث افزایش مخاطب و هم باعث اطمینان مخاطبان می‌شود.

علیرضا شعبانی افزود: اما برخی اوقات ساختارها برای یک رسانه دست و پاگیر می‌شود و مشکلاتی را ایجاد می‌کند که از دیگر رسانه‌هایی که آزادتر و کمتر درگیر ساختار هستند، عقب بماند که این موضوع شامل حال آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد می‌شود.

وی بیان کرد: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد باید به مسئله چابک‌سازی توجه ویژه داشته باشد تا بتواند در مقابل رسانه‌های دیگر که تعداد آنها زیاد شده، به خوبی رقابت کند. این کار تخصصی است و با تجربه‌ای که در کارکنان آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد وجود دارد، می‌تواند این تغییر را در ساختار داشته باشد و از قافله جا نماند.

سرپرست اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اراک ادامه داد: در دنیای امروز، فرآیندها در حوزه رسانه‌ها به یک امر تخصصی تبدیل شده است. با توجه به فعالیت گسترده چندرسانه‌ای‌ها در کشور و افزایش تعداد آنها، این رسانه‌ها توانسته‌اند مخاطبین عام را جذب کنند. اما در رسانه‌های رسمی، این موضوع به وضوح کاهش یافته است و بسیاری از مخاطبان، اخبار و اطلاعات را از کانال‌های رسمی کمتر دنبال می‌کنند. بنابراین، ضروری است که فرآیندهای جدیدی در رسانه‌های رسمی تعریف و تنظیم شوند و تغییراتی در عملکرد آن‌ها اعمال گردد تا ارتباط بهتری با مخاطب عام برقرار شود. این تغییرات می‌تواند شامل بهبود روش‌های ارتباطی، ایجاد محتوای جذاب‌تر و تعامل بیشتر با مخاطبان باشد.

شعبانی اظهار کرد: معمولا رسانه‌های رسمی مخاطب خاص خود را دارند و آنها را حفظ می‌کنند، اما جریان مخاطب عام گاهی باعث می‌شود تا رسانه مخاطب خاص خود را از دست بدهد.

وی گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد را دوست دارم و به آن علاقمند هستم، خاطرات خوبی از زمان دانشجویی از این رسانه دارم و اولین کارآموزی خود به عنوان دانش‌آموخته علوم ارتباطات را در آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد استان مرکزی گذراندم.

سرپرست اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اراک افزود: همه باید کمک دهند تا آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد مثل همیشه در صدر باشد و در جریان رسانه‌ای و خبری دچار تب و تاب نشود.

شعبانی اظهار کرد: برگزاری رویدادها خیلی می‌تواند به رسانه کمک کند و آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد هم می‌تواند در ۹۰ سالگی رویدادها و اتفاقات جدیدی را برای خود تدوین کند.

نقش کلیدی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اطلاع‌رسانی؛ تحلیل نظرات در میزگرد اراک

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد جزو رسانه‌های پیشگام است

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم با تبریک ۹۰ سالگی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد و تقدیر از فعالیت گسترده این رسانه در استان مرکزی، گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد همیشه در حوزه خبر پیشگام بوده و در کنار همه ارگان‌ها نقش و رسالت خود را به خوبی انجام داده است.

سرهنگ محمدتقی کمال‌آبادی افزود: در خبر رسانی اگر بخواهد رسالت به درستی انجام شود باید وابستگی را کم کرد اطلاع‌رسانی به نحو احسن انجام شود.

وی بیان کرد: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد باید در تولیدات خبری نیاز سنجی جامعه را مورد توجه قرار دهد و در این راستا برنامه‌ریزی ویژه داشته باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: این پلیس در روایت اول در کنار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد است.

نقش کلیدی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اطلاع‌رسانی؛ تحلیل نظرات در میزگرد اراک

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از پایگاه‌های خبری همدل است

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز با تبریک ۹۰ سالگی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد یکی از پایگاه‌های خبری همدل است که در راستای اهداف جمهوری اسلامی قدم برمی‌دارد و سعی کرده همیشه وفاق ملی را رعایت کند.

علی رضایی افزود: هیچوقت سوگیری از این رسانه دیده نشده که این مهم یکی از نقاط قوت است و شاهد خدمات به نحو احسن این رسانه در استان مرکزی هستیم.

وی بیان کرد: خیلی از دستگاه‌های مختلف نمی‌توانند زحمات بخش‌های مختلف را ببینند اما رسانه دولت به خوبی بسیاری از خدمات و زحمات بخش‌های مختلف دولت را انعکاس می‌دهد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: انعکاس اخبار منفی خیلی زیاد و آسان است و با یک تلفن همراه می‌توان هزاران نکته منفی را انتشار دارد اما نکات مثبت نیاز به هنرمندی ویژه دارد و کار سختی است.

رضایی اظهار کرد: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد مشکل ابزاری دارد، چندرسانه‌ای و فضای مجازی این رسانه با استعدادی که در آن وجود دارد باید پررنگ‌تر شود.

وی گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد همیشه در کنار دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، کمک حال است و رویدادهای مختلف را به خوبی انعکاس می‌دهد.

نقش کلیدی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اطلاع‌رسانی؛ تحلیل نظرات در میزگرد اراک

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد یک برند است

رئیس اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد یک برند است و هیچ رسانه‌ای به اندازه آن در کشور قدمت ندارد و جشن ۹۰ سالگی بیانگر فعالیت گسترده آن در عرصه خبررسانی و اطلاع‌رسانی است.

علی عقیلی افزود: خبرنگاران آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد زحمات زیادی در طول شبانه‌روز می‌کشند و همیشه در عرصه رسانه سنگ تمام گذاشته است.

وی بیان کرد: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد محدودیت‌هایی در انعکاس خبر به لحاظ رسمی بودن و منابع انسانی و مالی دارد که البته مبتلابه همه رسانه‌ها در کشور و استان مرکزی هم هست.

رئیس اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: با وجود همه محدودیت‌ها به خاطر رسمی بودن محدودیت‌هایی در انتشار اخبار دارد.

عقیلی اظهار کرد: افکار عمومی و عامه مردم خیلی تمایلی به شنیدن اخبار رسمی از طریق این رسانه ندارند، زیرا معتقدند بیشتر به نکات مثبت پرداخته می‌شود و کمتر به چالش‌ها می‌پردازند.

رئیس اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: حجم کار بسیار گسترده است و بهایی که باید به رسانه داده شود، نمی‌شود.

عقیلی اظهار کرد: در بین همه کارهای خوب، به جای اینکه یک رسانه غیررسمی در خصوص یک موضوع مانور دهد و دنبال‌کننده جذب کند، خبرگزاری آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد باید مطالبه به حق مردم را در قالب علمی و خوب انجام دهد و اعتماد و افکار عمومی را بیش از پیش به خود جلب کند.

نقش کلیدی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اطلاع‌رسانی؛ تحلیل نظرات در میزگرد اراک

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد رسانه‌ای موفق و حرفه‌ای است

کارشناس شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در ادامه این میزگرد گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد رسانه‌ای موفق در این استان است و خبرنگاران آن به شکل حرفه‌ای مسایل را دنبال می‌کنند.

مریم آجرلی افزود: در نشست‌های خبری دستگاه‌های اجرایی تعداد زیادی از خبرنگاران حاضر می‌شوند اما متاسفانه کمتر افرادی هستند که تبحر در کار رسانه داشته باشند.

وی بیان کرد: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد رسانه برخط است و جزو معدود رسانه‌هایی است که به موضوعات به صورت ویژه می‌پردازد و کارهای آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد همگام با اهداف دولت است.

کارشناس شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: تفکر انتقادی باید توسعه یابد و رسانه اهرمی موفق است که می‌تواند به حل مشکلات جامعه با مشارکت مردم کمک کند.

آجرلی بیان کرد: رسانه باید مشکلات و نیازهای جامعه را دسته‌بندی و با تفکر پژوهشی مطالبه‌گری کند.

وی اظهار کرد: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد تنها رسانه‌ای است که موضوعات را به صورت تخصصی دنبال می‌کند و نگاه پژوهش‌محور دارد.

نقش کلیدی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اطلاع‌رسانی؛ تحلیل نظرات در میزگرد اراک

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در استان مرکزی نقش صنعت را در توسعه به خوبی درک کرده است

مدیر روابط عمومی ماشین‌سازی اراک نیز با تبریک ۹۰ سالگی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در صنعت و توسعه دارند و آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در استان مرکزی نقش صنعت را به خوبی درک کرده است.

ابوالفضل طیبی افزود: موفقیت ماشین‌سازی مرهون زحمات رسانه بویژه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد است و همکاری این رسانه با این صنعت بسیار مطلوب است.

وی بیان کرد: کارکنان آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد اخلاق‌مدار و دارای رفتار پسندیده هستند که این مهم جای تقدیر دارد.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در استان مرکزی بازویی در مددکاری اجتماعی است

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان مرکزی گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در این استان به عنوان بازویی در کارهای مددکاری اجتماعی محسوب می‌شود و تاکنون افراد نیازمند زیادی از طریق این رسانه به بهزیستی معرفی شده است.

علیرضا حاج‌مرادی افزود: مددکاری جزو اصول کاری تمام کارکنان بهزیستی است و آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد استان مرکزی در این راستا گام‌های بلندی برداشته که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: سرعت، دقت و همیشه در دسترس بودن، از دیگر ویژگی‌های مهم آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد استان مرکزی است.

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: بیشتر دستگاه‌های اجرایی اخبار بخش خود را به نقل از این رسانه منتشر می‌کنند و همیشه به صحت اطلاعات آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد اطمینان وجود دارد.

حاج مرادی اظهار کرد: بهزیستی استان مرکزی این آمادگی را دارد تا با حضور کارشناسان آسیب، روانشناسان، مددکاران و پزشکان خود میزگردهایی را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد استان برگزار کند.

نقش کلیدی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اطلاع‌رسانی؛ تحلیل نظرات در میزگرد اراک

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در مسیر امیدآفرینی به جامعه قدم برمی‌دارد

مسئول بسیج رسانه استان مرکزی نیز گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در مسیر امیدآفرینی به جامعه قدم برمی‌دارد که این مهم باید روز به روز بیشتر شود.

جواد اکرمی افزود: تاثیر خبر بد در یک جامعه به حدی است که روح و روان افراد را به هم می‌ریزد.

وی بیان کرد: کانال‌های خبری، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری کشور برای جذب مخاطب بیشتر دنبال اخبار منفی هستند اما نمی‌دانند این اخبار چه تاثیر بدی بر روح و روان مردم و افزایش بیماری‌های روحی و روانی در جامعه دارد اما اخبار خوب موجب کاهش بیماری‌های روحی و روانی و کاهش مراجعه کنندگان به مطب‌های روانشناسی و روانپزشکی می‌شود.

مسئول بسیج رسانه استان مرکزی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید در تولید اخبار خوب و افزایش امید در جامعه بکوشند.

اکرمی اظهار کرد: استان مرکزی صنایع موفقی دارد که تولیدات آن شاید در کمتر جای کشور باشد و باید این افتخارات بیان شود.

وی گفت: همه باید در تولید اخبار خوب کمک کنند تا این مهم یک رسم در اصحاب رسانه شود.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد رسانه‌ای متخصص است

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره)شازند هم گفت: تخصص یک الزام در کار رسانه است که این مهم در آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد وجود دارد و انتظار است همه رسانه‌ها در این مسیر گام بردارند.

سیدابوطالب امینی با تبریک ۹۰ سالگی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، افزود: بسیاری از خبرنگاران استان مرکزی تخصص لازم را ندارند و در زمان حضور در نشست‌های خبری اندک اطلاعاتی از برگزاری موضوع ندارند که این زیبنده نیست.

وی بیان کرد: در گذشته روابط عمومی را در حد فردی که پوستر می‌چسباند می‌دیدند نه نیرویی اثرگذار و کارا، اما امروز جایگاه این قشر نیز تغییر کرده و به عنوان واحد اثرگذار در کنار مدیریت یک سازمان و دستگاه است که می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

رئیس روابط عمومی پالایشگاه شازند ادامه داد: انتظار است آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در راستای جوان‌گرایی خود کار ویژه انجام دهد و نیروهای جدیدی را به مجموعه خود اضافه کند.

نقش کلیدی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اطلاع‌رسانی؛ تحلیل نظرات در میزگرد اراک

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد رسانه همیشه در دسترس است

رئیس روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد رسانه همیشه در دسترس است.

ابوالفضل اعتمادپور افزود: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد را همیشه به عنوان یک همکار در کنار مجموعه صنعت می‌دانیم.

وی بیان کرد: همیشه در بسیاری از امور از آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد استان مرکزی در کارهای مختلف مشاوره گرفته می‌شود.

رئیس روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: در حوزه اطلاع رسانی صنعت نیز به دلیل کمبود نیرو در روابط عمومی ضعف‌هایی در حوزه اطلاع رسانی وجود دارد اما در خیلی مواقع آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد توانسته این ضعف را برطرف کند و کمک حال باشد.

اعتمادپور بیان کرد: روابط عمومی‌های دستگاه‌های مختلف باید در کنار یکدیگر باشند زیرا در کنار هم ابزارهای خوبی دارند که باید مورد از آنها نهایت بهره‌گیری صورت گیرد.

وی گفت: با وجود تحریم‌ها، بسیاری از صنایع استان مرکزی شاهد اجرای طرح توسعه هستند و باید این اتفاقات مبارک بیان شود.

رئیس روابط عمومی اداره‌کل صنعت استان مرکزی افزود: با وجود همه مشکلات مردم مسئولیت‌های اجتماعی خود را در بخش‌های مختلف و انجام کارهای خیر هنوز انجام می‌دهند و به این موضوع نیز کمتر پرداخته شده است.

اعتمادپور تاکید کرد: رسانه‌ها باید در راستای کار مسئولیت‌های اجتماعی کار ویژه انجام دهند تا این مهم بسط و گسترش بیشتری یابد.

وی گفت: فضای مجازی به دنبال تکثیر اخبار بد است اما رسانه‌های رسمی باید تلاش شود تا اخبار خوب گسترش یابد.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد تعامل خوبی با نیروی انتظامی استان مرکزی دارد

کارشناس فضای مجازی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد تعامل خوبی با نیروی انتظامی این استان وجود دارد.

سرگرد مهدی اسدی افزود: حضور آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد استان مرکزی در تمام عرصه‌ها مشهود است و کارکنان این مجموعه زحمات زیادی می‌کشند که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: امید است توفیقات این رسانه در استان مرکزی روز به روز افزایش یابد.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد استان مرکزی نقش امنیت را به خوبی درک کرده است

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد این استان نقش امنیت و احساس آن را در پیشرفت و توسعه جامعه به خوبی درک کرده است.

حسین حسینخانی افزود: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در استان مرکزی همیشه همراه پلیس و سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به مرجعیت خبرگزاری جمهوری اسلامی، گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در حوزه مجازی و چند رسانه‌ای باید بیشتر ورود کند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان مرکزی افزود: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نوعی تغذیه کننده اخبار سایر رسانه‌ها است و باید اتفاقات مختلف را به خوبی مدیریت کند و در راستای تزریق بیش از بیش اخبار امید آفرین به جامعه بکوشد.

حسینخانی عنوان کرد: به واقع انتشار خبرهای بد احوال مردم را به هم می‌ریزد و باید تلاش کرد تا امید و نشاط در جامعه افزایش یابد.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد رسانه‌ای دقیق و شفاف

رئیس روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در طول سال‌های فعالیت خود یک رسانه دقیق، فعال و شفاف در راستای بازتاب اخبار است.

محبوبه پزشک‌نیا افزود: خبرنگاران این حوزه از نیروهای کاربلد و پرتلاش جامعه خبری استان هستند.

وی بیان کرد: پیگیری و گردآوری اخبار، سرعت در انتقال سریع اخبار، دقت و صحت از مهمترین ویژگی بارز این رسانه دولتی است و خبرنگاران این خبرگزاری روز به روز در مسیر حرفه‌ای شدن و انتقال اخبار به دست مخاطب گام بر می‌دارند.

نقش کلیدی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اطلاع‌رسانی؛ تحلیل نظرات در میزگرد اراک

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد باید دانشگاهی برای سایر رسانه‌ها باشد

کارشناس روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز با تبریک ۹۰ سالگی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد و تشکر از زحمات شبانه‌روزی این رسانه در استان، گفت: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد باید دانشگاهی برای رسانه‌ها باشد و انتظاری که از خبرگزاری جمهوری اسلامی وجود دارد شاید از رسانه‌های دیگر نباشد.

محمد حسینخانی افزود: رسانه‌ها نقش موثری در جریان‌سازی و تحول در بخش‌های مختلف دارند.

وی بیان کرد: رسانه باید در معرفی الگوها، نمادها و شاخص‌های امیدوار کننده تلاش کند که این مهم در آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد دیده می‌شود.

کارشناس روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه، ماهیت بسیج امیدآفرینی است، گفت: تربیت نیروی انسانی کارآمد یک اصل است.

سروان پاسدار حسینخانی اظهار کرد: حفظ مرجعیت رسانه‌های رسمی از اهمیت ویژه برخوردار است زیرا این مرجعیت رسانه‌های رسمی در کنار رسانه‌های غیررسمی مقداری در حال خدشه‌دار شدن است و این مهم کاملا مشهود است.

وی تصریح کرد: رسانه‌های غیررسمی علاقمند به حضور در کنار رسانه‌های رسمی هستند اما به دلیل اینکه شناسنامه و مدرکی ندارند دستگاه‌های اجرایی پذیرای آنها نیستند و این در شرایطی است که این رسانه‌ها از مخاطبان زیادی هم برخوردارند.

کارشناس روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: باید فکری بر دامنه گسترش مخاطبین و حفظ مرجعیت رسانه‌های رسمی شود و این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.

سروان پاسدار حسینخانی گفت: رسانه باید بداند تولیدات خود برای چه مخاطبی است و براساس چه شکل و سبکی آن را تولید کند.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها باید بیشتر بر ذائقه مخاطب وقت بگذارند و متناسب با آن تولیدات خود را انجام دهند و از یکنواختی و عادی‌سازی دوری کنند و جذابیت در اخبار را مد نظر ویژه قرار دهند.

کارشناس روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه از آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد همیشه به عنوان الگوی حرفه‌ای یاد می‌شود، گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی رسانه حرفه‌ای است و دست سپاه را همیشه گرفته است.

نقش کلیدی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در اطلاع‌رسانی؛ تحلیل نظرات در میزگرد اراک

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد یک سرمایه برای کشور است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی در این میزگرد با تبریک نودمین سالروز تاسیس خبرگزاری جمهوری اسلامی، گفت: تلاش‌های آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در این استان صادقانه و مطلوب است.

آرش دانش‌نژاد با بیان اینکه خاطرات خوبی از آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد دارد، یاد و خاطره شهدای آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد و مرحوم آقای شاه‌حسینی از خبرنگاران این رسانه در استان مرکزی را گرامی داشت.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته در این رسانه شمار زیادی نیرو فعالیت داشت و یک پویایی خاص در آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد حاکم بود اما امروز شمار خبرنگاران آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در استان مرکزی کمتر از انگشتان یک دست است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی ادامه داد: در چندسال گذشته در این رسانه سرویس‌های مختلف فعالیت داشت اما امروز فشار مضاعفی برای جبران تمام کارها بر دوش خبرنگاران آن است.

دانش‌نژاد گفت: خبرگزاری آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد نقش بی‌بدیلی در عرصه اطلاع‌رسانی کشور ایفا می‌کند، کاملا حرفه‌ای و سرمایه‌ای بزرگ برای کشور است.

وی تصریح کرد: شفافیت، بی‌طرفی و دقت همواره مد نظر و سرلوحه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد است و این رسانه سعی کرده تا صدای مردم باشد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی اضافه کرد: در چند هفته اخیر این استان شاهد برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ابوذر بود که خبرنگاران آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در این جشنواره درخشیدند و بیشترین جوایز را به خود اختصاص دادند.

دانش‌نژاد گفت: جامعه نیاز به امیدآفرینی دارد و آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد باید در این راستا بیش از پیش قدم بردارد.

وی عنوان کرد: روابط عمومی‌های بخش صنعت استان مرکزی و دستگاه‌های اجرایی نباید از یکدیگر فاصله بگیرند و برگزاری همایش‌های مختلف در پیوند این بخش نقش موثری دارد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی، با بیان اینکه به موفقیت‌های بزرگ صنعتی استان کم پرداخته می‌شود، گفت: یکی از اساس جهاد تبیین، نقش روابط عمومی و رسانه است.

دانش‌نژاد بیان کرد: اگر توفیقات گفته نشود، امید آفرینی در جامعه کم می‌شود، شایعات گسترش می‌یابد و رسانه‌های معاند اخبار مثبت را وارونه نشان می‌دهند.

وی بیان کرد: این وظیفه روابط‌عمومی و رسانه‌ها است که توفیقات کشور را بیش از پیش بیان کنند و آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در این راستا رسالت سنگینی برعهده دارد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی افزود: خیلی از اخبار با مرجعیت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد است که جایگاه بلندمرتبه‌ای است.

دانش‌نژاد گفت: انتظار است روابط عمومی‌ها ارتباط بیشتری با رسانه‌ها داشته باشند و آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد را هم جامع‌تر و کامل‌تر در حوزه کاری خود ببینند.

وی عنوان کرد: دستاوردهای نظام مقدس انقلاب اسلامی باید تبیین شود و بحث امید و امیدآفرینی و «ما می‌توانیم» و «جوان ایرانی می‌تواند» را بسط و گسترش داد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی ادامه داد: رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها باید دست در دست هم گذارند، کنار یکدیگر باشند و از نقدها ناراحت نشوند.

دانش‌نژاد بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با افتخار عملکرد یک مجموع را از طریق رسانه اطلاع‌رسانی کنند و با رسانه‌ای مانند آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد تعامل پررنگ داشته باشند.

وی گفت: شورای اطلاع‌رسانی باید در دستگاه‌ها هم شکل بگیرد تا جایگاه روابط عمومی به عنوان سخنگوی هر دستگاه تقویت شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی اضافه کرد: روابط عمومی که پاسخگو نباشد و تعامل نداشته باشد به درد دستگاه اجرایی نمی‌خورد و هر روابط عمومی باید همیشه در دسترس باشد و مطالبی که رسانه‌ها نیاز و مطالبه دارند را در اختیار آنها قرار دهد.

دانش‌نژاد بیان کرد: برگزاری میزگرد ۹۰ سالگی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد یک رویداد مهم است که باید زمینه مطالبه‌گری برای تشکیل تیم حرفه‌ای خبرنگاران مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی اضافه کرد: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد باید حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های اجتماعی را پررنگ‌تر کند که قطعا با افزایش تعداد نیرو این مهم محقق می‌شود.

دانش‌نژاد بیان کرد: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد باید از تکنولوژی و ابزار روز استفاده کند و تعامل با مخاطبانش را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: باید نظرسنجی و افکارسنجی از مردم و مطالبات آنها در بخش‌های مختلف توسط آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به خوبی دنبال شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی ادامه داد: آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد شفافیت اخبار را همیشه مد نظر قرار دهد و یک تنوع بخشی به محتوای خبری و تولیدات در بخش‌های مختلف داشته باشد.

دانش‌نژاد بیان کرد: روابط عمومی‌ها باید
تعامل خود را با رسانه در بخش‌های مختلف برقرار کنند، خبرنگاران را در کنار خود ببینید و پاسخگو باشند.

وی گفت: رسانه‌های استان مرکزی باید در اتفاقات خوب و جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره ابوذر، حضور گسترده داشته باشند و آثار فاخرتری ارائه دهند.

کلام آخر:

جشن ۹۰ سالگی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد نه تنها یادآور تاریخچه غنی این خبرگزاری و اقدامات تاثیرگذار آن در عرصه رسانه‌هاست، بلکه نشان‌دهنده تعهد و تلاش مستمر این مجموعه در ارائه اخبار دقیق و معتبر به جامعه نیز می‌باشد. آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد با توجه به چالش‌ها و تحولات روزافزون دنیای اطلاعات، همواره به دنبال نوآوری و بهبود کیفیت خدمات خود بوده است. این جشن فرصت مناسبی است تا با مرور دستاوردهای گذشته، به آینده‌ای روشن و پر امید برای این خبرگزاری بیندیشیم. امیدواریم آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در سال‌های آینده نیز بتواند نقش خود را در اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی به خوبی ایفا کند و به عنوان منبعی معتبر و مورد اعتماد باقی بماند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه