خصوصیات تخصصی و تکنیکالی برترین ساندویچ پانل 1401

با توجه به گسترش روز افزون صنعت ساخت و ساز مصالح ساختمانی مدرن و از پیش ساخته شده روی کار آمده‌اند.

یکی محبوب‌ترین محصولاتی که در حال حاضر استفاده فراوانی در صنعت ساختمان‌سازی دارد، انواع ساندویچ پانل‌ها هستند. ساندویچ پانل‌ها جایگاه ویژه‌ای در ساخت و ساز داشته و تقریباً می‌توان گفت این محصولات در چند سال اخیر جای مصالح ساختمانی سنتی را تصاحب کرده‌اند. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد پانل‌های ساندویچی امروز در این مطلب تصمیم داریم شما را با خصوصیات تخصصی آن‌ها و یکی از برترین شرکت‌های سال 1401 که در این زمینه فعالیت دارد، آشنا سازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه این مطلب همراه ما باشید!

خصوصیات و ویژگی‌های تخصصی ساندویچ پانل‌

ساندویچ پانل به مصالحی گفته می‌شود که به صورت ساندویچ (لایه‌ای) تولید می‌شود و لایه‌های بیرونی از جنس ورق فلزی است و همچنین دارای یک هسته از جنس فوم پلی اورتان می‌باشد که با دانسیته‌های مختلف در بین دو لایه ورق، تزریق می‌شود. از این سازه جهت پوشاندن سقف‌ها و دیوارهای سالن‌های صنعتی، کارخانه‌ها، سالن‌های تولید، انبارها، ساختمان‌های پیش ساخته، کانکس، سردخانه‌ها، ‌اتاق‌های تمیز، اتاق‌های سردخانه‌ای، کمپ و اسکان‌های موقت و ... استفاده می‌شود.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم ساندویچ پانل‌ها از محبوبیت زیادی در صنعت ساخت و ساز بهره‌مند هستند. این محصولات  معمولاً به صورت دولایه ساخته میشوند، جنس لایه‌های به کار رفته در آن‌ها هم می‌تواند ورق‌های آلوزینک، استنلس استیل، گالوانیزه، مس، فوم، آلومینیوم و پی وی سی باشد.

پانل‌های ساندویچی عایق‌های بسیار خوبی هم به شمار ‌می‌روند، معمولاً سازندگان این محصولات برای عایق کردن آن‌ها بین دو لایه از متریال‌هایی مانند پلی یورتان، پشم سنگ و پلی استایرن استفاده می‌کنند. در حال حاضر هم تولید‌کنندگان زیادی در زمینه ساخت و سفارش ساندویچ پانل‌ فعالیت دارند، اما شرکت ماموت بزرگ‌ترین سازنده ساندویچ پانل در سال 1401 است. ماموت عرضه‌کننده انواع مختلف ساندویچ پانل در کشور بوده و محصولات با کیفیت آن در ساخت کانکس‌ها، سازه‌های صنعتی عظیم، سوله‌ها، مراکز بهداشتی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم بذکر است که دنیای ماموت با در نظر گرفتن نیاز مشتریان نمایندگی‌های بسیاری را در سراسر ایران برای خدمت رسانی به مشتریان دارا میباشد.

انواع مختلف ساندویچ پانل‌ها با توجه به کاربرد

به طور کلی از نظر کاربرد به چهار دسته زیر تقسیم ‌بندی می‌شوند:

ساندویچ پانل سقفی
ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل سردخانه‌ای
ساندویچ پانل اتاق تمیز

انواع ورق‌های به کار رفته در ساندویچ پانل

همانطور که پیش‌تر اشاره شد ساندویچ پانل‌ها به صورت دو لایه از متریال‌های مختلفی می‌سازند، استفاده از هر متریال ویژگی خاصی را به ساندویچ پانل می‌بخشد و آن را برای یک محیط یا یک کاربرد خاص مناسب می‌سازد. اما به طور کلی این متریال‌های به صورت زیر هستند:

•آلوزینک و گالوانیزه

آلوزینک یکی از ورق‌های به کار رفته برای ساخت ساندویچ پانل است. این ورق‌ها را از گالوانیزه، روی، آلومینیوم و سیلیکون می‌سازند. استفاده از ساندوچ پانل‌های آلوزینک برای محیط‌های متراکم صنعتی و به طور کلی محیط‌هایی که اسیدیته بالایی دارند، بسیار مناسب است. گالوانیزه برای محیط‌هایی با رطوبت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، در ساخت این نوع از ساندویچ پانل‌ها از رویی با حفاظت کاتدی استفاده می کنند و معمولاً در اندازه‌های مخنلف با توجه به نوع کاربردشان تولید می‌شوند.

این نوع از ساندویچ پانل‌ها در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی داشته و دوام و طول عمر زیادی دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های ساندویچ پانل‌های گالوانیزه هزینه نگهداری پایین و قیمت مناسب آن‌ها است. معمولاً این نوع از ساندویچ‌های پانل برای ساخت اتومبیل، رابیت‌های سقف، یخچال و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم بذکر است هرچه جرم پوشش بالاتر باشد میزان مقاومت به خوردگی افزایش خواهد یافت و این مقدار پوشش، مقاومت ورق را در برابر عوامل خورنده محیط از جمله رطوبت و خوردگی محافظت کرده و موجب افزایش طول عمر ورق و در نتیجه محصول ساندویچ پانل می‌گردد.

•آلومینیوم

بعد از آهن، آلومینیوم یکی از کاربردی‌ترین فلزات در صنعت به شمار می‌رود. این فلز وزن پایینی داشته و انعطاف‌پذیری آن بالا است. این فلزات در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند؛ از همین رو به وفور برای ساخت ساندویچ پانل‌ها به کار ‌می‌روند.

•ورق پلاستیسول

پلاستیسول یک نوع پوشش پلیمری آلی (رنگ) بر پایه پلیمر ترموپلاست پلی وینل کلراید (PVC) می‌باشد که در ضخامت 150 تا 200 میکرون بر روی ورق‌هاِ کویل فلزی از جنس آلوزینک اعمال شده است.

این نوع ورق در تولید ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری که نیاز به مقاومت بالاتر و عملکرد بهتر در برابر شرایط فوق و محیط‌های اتمسفری که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساندویچ پانل‌های مختلف با توجه به نوع عایق

در بالا هم گفته شد که ساندویچ پانل‌ها عایق‌های بسیار خوبی در مقابل سرما، رطوبت، گرما و به طور کلی عوامل محیطی هستند. برای ساخت بخش عایق این محصولات همانطور که در بالا هم اشاره کردیم از متریال‌های زیر استفاده می‌کنند:

• ساندویچ پانل پلی استایرن

این نوع از ساندویچ پانل‌ها قیمت مناسبی داشته و عایق‌های بسیار خوبی در مقابل صوت هستند. ساندویچ پانل‌های پلی استایرن معمولاً بسیار سبک بوده و به همین علت جابه جایی و حمل ساده‌ای دارند. پانل‌های فوق با توجه به کاربرد و کیفیتی که دارند نسبت به سایر پانل‌ها قیمت پایین‌تری دارند. همچنین به دلیل اینکه این نوع ساندویچ پانل‌ها با استفاده از فرایند دیسکانتینیوز تولید می‌شود، امکان تولید آن در دانسیته‌های مختلف وجود دارد.

• ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل‌های پلی یورتان مقاومت زیادی داشته و نسبت به حرارت عایق‌های خوبی به شمار ‌می‌روند. پلی یورتان علاوه بر وزن کم از ضریب حرارتی پایینی هم برخودار است. از آنجایی که پلی اورتان در اصل فومی متراکم با دانسیته بالا می‌باشد، با تزریق در قالب به شکل ابزارهای پیش ساخته با طرح‌های متنوعی در آمده است و همین موضوع تنوع کاربردها و کارایی‌ آن‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

•ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل‌های ساخته شده با پشم سنگ بهترین عایق در برابر حرارت و صوت هستند. هرکجا که نیاز باشد حرارت یا صوت کنترل شوند و یا از انتقال آنهاجلوگیری شود از این عایق می توان استفاده نمود. اما بسته به محیط و نوع دستگاه یا محیطی که می‌خواهیم عایق کنیم از انواع مختلف پشم سنگ استفاده می شود.

جمع‌بندی

معمولاً هسته ساندویچ پانل‌ها یا همان متریال‌هایی که بین دو لایه قرار می‌گیرد با توجه به کاربرد و نیاز شما متفاوت خواهد بود. برای مثال معمولاً ساندویچ پانل‌های ساخته شده از پلی یورتان برای پوشش محیط‌های بیرونی مناسب‌تر هستند؛ چرا که این نوع از ساندویچ پانل‌ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی و رطوبت برخودارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سفارش انواع ساندویچ پانل وارد وبسایت https://mammutworld.com  دنیای ماموت شوید.

نشانی: آزادراه کرج-قزوین، پنج کیلومتر بعد از پل کردان

تلفن دفتر: 4500-021

تلفن کارخانه: 4500-026

وبسایت رسمی دنیای ماموت: https://mammutworld.com

ایمیل: crm@mammutworld.com

فکس: 88103520-021

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه