آتش سوزی در تاسیسات تولید اورانیوم در فرانسه

رسانه‌ها از آتش سوزی در یک کارخانه تولید اورانیوم در جنوب شرقی فرانسه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، منابع رسانه‌های چهارشنبه شب به وقت تهران از آتش سوزی در  کارخانه وابسته به شرکت «فرماتوم» از تاسیسات بزرگ فعال در بخش  تولید برق و  انرژی هسته‌ای فرانسه خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، این تاسیسات واقع در جنوب شرقی فرانسه اورانیوم تولید می‌کند. سازمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای فرانسه اعلام کرد که پس از وقوع این آتش سوزی در یک کارخانه حاوی اورانیوم در جنوب شرقی فرانسه ،هیچ اثری از تشعشعات هسته‌ای مشاهده نشده است.

این سازمان ناظر با بیان اینکه هیچ ماده رادیواکتیوی تحت تاثیر آتش سوزی قرار نگرفته است، مرکز اورژانس خود را در شب غیرفعال کرد زیرا آتش  سوزی کنترل شده بود. قرار است بررسی‌های گسترده‌تر توسط یک تیم تحقیقاتی ویژه در روز پنجشنبه انجام شود.

سخنگوی این واحد گفته است که هیچ یک از کارکنان این مرکز مجروح نشده‌اند. فارماتوم ، واحدی از «ای‌دی‌اف» تاسیسات معظم  انرژی هسته ای فرانسوی است و  در مجموع دارای ۵۸ تاسیسات هسته‌ای فعال، در بیش از ۲۰ نیروگاه هسته‌ای مستقر در فرانسه است  که شامل ۳۴ تاسیسات ۹۰۰ مگاواتی، ۲۰ تاسیسات ۱۳۰۰ مگاواتی و ۴ تاسیسات هسته‌ای  ۱۴۵۰ مگاواتی را شامل می‌شود. نیروگاه هسته‌ای «کاتانوم» و نیروگاه «کشندی رانس» متعلق به این شرکت است. این شرکت، بزرگترین تولیدکننده برق در جهان  نیز محسوب می‌شود.

چندی قبل، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از ساخت ۶ تا ۱۴ نیروگاه هسته‌ای در طول ۳۰ سال در  فرانسه خبر داده بود. ماکرون گفته بود: «چیزی که کشورمان به آن نیاز دارد تولد دوباره صنعت هسته‌ای فرانسه است».

رسانه‌های غربی مدعی هستند که ساخت رآکتورهای جدید بخشی از راهبرد فرانسه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است که عامل گرمایش زمین هستند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه