افزایش کیفیت وقف ها در ساوه

رئیس اوقاف و امور خیریه ساوه با تاکید بر اینکه امروزه وقف ها از کمیت به کیفیت تغییر یافته است، گفت: یکی از تفاوت های وقف در گذشته و حال کیفیت وقف ها بوده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ساوه، حجت الاسلام سعید عطااللهی ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن دهه وقف برگزار شد گفت: وقف کردن بخشی از مال یکی از سنت حسنه مسلمانان و خصوصا ما شیعیان است که از قدیم الایام در این کشور جریان داشته است و اقشار مختلف جامعه در این موضوع نقش پر رنگی داشته اند.

وی با بیان اینکه هرچقدر در حوزه وقف تلاش و کار انجام شود بازهم کم خواهد بود، افزود: وقف چشمه جاری و مستمر است که تعطیل ناپذیر خواهد بود و مردم ما عشق و ارادت خود را نسبت به ساحت مقدس اهل بیت و قرآن با گذشتن از جان و مال خود جاری نگه داشته اند. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه امروزه وقف ها از کمیت به کیفیت تغییر یافته است، ادامه داد: یکی از تفاوت های وقف در گذشته و حال کیفیت وقف ها بوده است یعنی ممکن بود در گذشته بعضا ده ها زمین وقف یک کاری شود اما امروز با تنها یک وقف ارزش مادی آن نسبت به گذشته بالاتر میرود و این نشان از بالارفتن کیفیت در وقف دارد.

عطاللهی اضافه کرد: یکی از وقف های با کیفیت ساوه نیز طی سال گذشته صورت گرفت که یک منزل مسکونی 2 طبقه با مساحت حدودا 400 متر با ارزش 60 میلیارد ریال جهت انجام نیات خیر وقف گردید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه در ادامه با قدردانی از مشارکت اهالی رسانه در پیشبرد اهداف این سازمان گفت: طی سال گذشته اقدامات قابل توجهی در حوزه های مختلف از جمله عمرانی صورت پذیرفته است که وضعیت ظاهری امامزادگان را نسبت به مدت مشابه سال قبل به شکل قابل توجهی تغییر داده است.

وی اضافه کرد: عملیات عمرانی مرمت مهدیه در امامزادگان شاهزاده حسین (ع)، ‌مسطح سازی قبور امامزاده سید اسحاق(ع) در فاز 3، محوطه سازی امامزاده عبدالله (ع) اوجان، انجام امور عمرانی در امامزاده تجره و سایر امامزادگان بخشی از این عملیات عمرانی را شامل می‌شود.


حجت الاسلام عطاللهی یکی از مهمترین کاربردهای وقف را برطرف کردن نیازهای روز جامعه بیان کرد و گفت: وقف تخصصی نیاز امروز جامعه ماست و باید با شناسایی این نیازها نسبت به دعوت خیران اقدام کرد که در شهرستان ساوه نیاز شناسایی شده در حوزه دارو درمان است که خوشبختانه توانستیم طی سال اخیر یک وقف را در این حوزه اجرایی کنیم.

وی به ثبت بیش از 2 هزار رقبه در سامانه جامع سازمان اوقاف در شهرستان ساوه خبر داد گفت: یکی از اقدامات خوبی که در سال اخیر و امسال صورت گرفته است بروزرسانه رقبه ها و ارزش گذاری آن با قیمت عادلانه بوده است که باعث بهره وری بیشتری از موقوفات گردید.

رئیس اداره اوقاف ساوه با تاکید بر اینکه بیشتر رقبه ها در حوره زمین کشاورزی و باغ است اضافه کرد: بیشتر رقبه ها با نیت روضه های و پرداخت آب بهای افراد نیازمند یا اماکن عمومی بوده است که در این خصوص هر هفته حدودا 7 میلیون تومان آب بهای افراد نیازمند پرداخت میگردد.

وی همچنین با اعلام اینکه بزودی خبر خوشی را در خصوص وضعیت زمین های بام ساوه به مردم اعلام خواهد کرد گفت: از جمله اقدامات خوبی که طی سال جاری صورت پذیرفت تعیین تکلیف یکی از پاساژهای موقوفی در ساوه بود که به مدت چند سال 56 مغازه بلاتکلیف مانده بود و کسبه را دچار چالش کرده بود.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه رونمایی از 200 بسته مهر تحصیلی، کلنگ زنی سالن مسقف امامزاده زکریا، برگزاری مراسم شهادت امام رضا (ع)، امام حسن (ع) و رحلت پیامبر اکبرم (ص)، برگزاری همایش خانواده و وقف، ویزیت رایگان بیماران، نشست تخصصی با پزشکان، اساتید دانشگاه و نیروی انتظامی و محفل انس با قرآن کریم از اهم برنامه های این اداره در دهه وقف خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه