صادرات 1.5 میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری

شرکت‌های دانش‌بنیان و ۱۶۳ واحد فناور چهارمحال و بختیاری در یک سال گذشته افزون بر ۱۷۰ میلیارد تومان محصولات خود را به فروش رساندند و افزون بر ۱.۵ میلیون دلار صادرات داشتند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، شرکت‌های دانش‌بنیان و ۱۶۳ واحد فناور چهارمحال و بختیاری در یک سال گذشته افزون بر ۱۷۰ میلیارد تومان محصولات خود را به فروش رساندند و افزون بر ۱.۵ میلیون دلار صادرات داشتند.

گردش مالی این شرکت‌ها افزون بر ۳ هزار میلیارد ریال و میزان فروش آن‌ها هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

شرکت‌های دانش‌بنیان استان در سال گذشته افزون بر ۱.۵ میلیون دلار به کشور‌های عراق، گرجستان و افغانستان «تین فیلم»، «تجهیزات پتروشیمی و پالایشگاهی» و «تجهیزات آزمایشگاه مجازی» صادر کردند.

۵۵ شرکت دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری فعال است و تعداد مجموع شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری شهرکرد و ۳ مرکز رشد و ۴ مرکز نوآوری صنعتی استان ۱۶۳ شرکت است که ۸۶ شرکت رشد یافته، ۳۷ شرکت در مرحله رشد و ۴۰ شرکت در مرحله مقدماتی قرار دارند.

تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان استان و شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری صنعتی از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی که از سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده است، مانند برخورداری از تسهیلات سرمایه در گردش، نمونه‌سازی، اشتغال پایدار، تامین فضای کاری و تولید صنعتی بهره‌مند می‌شوند.

پتروشیمی از دیگر زمینه‌های فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان است و شرکت‌های دانش‌بنیان استان برای تولید تجهیزات پالایشگاهی و احداث پالایشگاه روغن‌های گروه پایه ۲ و ۳ آمادگی دارند.

بیش از ۳۰ شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات و بیش از ۴۰ شرکت و واحد فناور فعال در زمینه صنایع فلزی و مهندسی در «اکوسیستم» علم و فناوری استان مشغول به فعالیت هستند.

پایان پیام/ 68035

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه