صدور سند تک برگی برای ۵۰ هکتار از اراضی موقوفه در رودان

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودان از اخذ سند تک برگی برای بیش از ۵۰ هکتار از اراضی موقوفه در این شهرستان خبر داد.

کیان محمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در رودان با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف اظهار داشت: وقف درخت پر ثمر فردا است و این امر الهی تا ابد برای واقف منفعت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه  تغییر سبک زندگی در جامعه ایجاد شد در امر وقف هم باید الگوهای جدید ایجاد شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رودان گفت: ۵۵۳ موقوفه در شهرستان رودان داریم که از این بین ۵۵ موقوفه درآمد زا هستند که مسجد جامع رودان و حسینیه شهید بهشتی موقوفه‌های شاخص شهرستان هستند.

‌وی افزود: بیشترین منعفت های موقوفه های شهرستان تجاری و کشاورزی هستند که شامل باغی و زارعی می شوند.

محمدی در ادامه از تبدیل بیش از ۵۰ هکتار سند دفترچه‌ای موقوفه‌ها به تک برگی  خبر داد و گفت: طرح دعوی اثبات وقفیت را نیز داشته ایم که در مسیر رسیدگی است.

وی بیان داشت: در بخش فرهنگی نیز طرح نشاط معنوی، آرامش بهاری، ضیافت الهی بزرگداشت امامزادگان، بصیرت عاشورایی، پخش زنده مراسم امامزاده شاه قطب الدین حیدر را طی یکسال گذشته داشته‌ایم و مراسم روز شهادت امام رضا(ع) را نیز از بقعه متبرکه امامزاده سید سلطان محمد از سیمای مرکز خلیج فارس بطور مستقیم پخش خواهد شد.

کیان محمدی از اجراییات موقوفات عام که بیشترین آن  تعزیه خوانی، روضه خوانی و کمک به مستمندان است در رودان خبر داد و گفت: این امر به صورت کامل و دوره‌ای پرداخت شده است.

وی در ادامه از اجرای یک طرح بزرگ سرمایه گذاری کشت ۶ و نیم هکتاری آلوئورا  در شهرستان رودان نیز خبر داد.

محمدی در پایان اظهار داشت: در بخش درآمد در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۰ درصد نسبت به سال  ۹۹  افزایش  داشته ایم و پیش بینی می شود در آمدها در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۳۰ درصدی روبرو شود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه