آغاز به‌کار همایش بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی در اردبیل

بیست‌وسومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی به میزبانی اردبیل آغاز به‌کار کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اردبیل، بیست‌وسومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی با حضور ۴۰۰ دانشجو از ایران و کشورهای خارجی در سالن ولایت اردبیل آغاز به‌کار کرد.

در این مراسم، فرهاد پورفرضی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه این کنگره به مدت ۴ روز در اردبیل برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برای دبیرخانه بیست‌وسومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی، یک‌هزار و ۸۹۴ مقاله از دانشجویان داخلی و خارجی ارسال شده بود.

وی با اشاره به اینکه مقالات طی ۴ دوره، داوری شدند افزود: ۲۶۰ نفر، داوری مقالات را به‌عهده داشتند که بعد از داوری ۷۱۷ مقاله جهت ارائه به‌صورت سخنرانی، پوستر و ای‌پوستر توسط دانشجویان انتخاب شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تصریح کرد: در کنار دانشجویان ایرانی، دانشجویانی از ۴ کشور ازبکستان، جمهوری آذربایجان، بحرین و فنلاند نیز در این کنگره حضور دارند.

پورفرضی با اشاره به اینکه تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه کنگره یک‌ونیم برابر افزایش داشته است، بیان کرد: اهداف اصلی از برگزاری کنگره ارتقای رشد و توسعه علمی کشور در حوزه بهداشت، درمان و سلامت است؛ همچنین ایجاد تیم‌های پژوهشی نیز از اهداف دیگر به‌شمار می‌آید.

پایان پیام/۳۷۲۷/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه