آغاز تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران در آذربایجان‌غربی

سرپرست هیات دوچرخه سورای استان آذربایجان‌غربی از آغاز توربین المللی دوچرخه سواری ایران خبرداد و اظهار داشت : ۳۵ امین تور دوچرخه سوراری آذربایجان با نام "ایران آذربایجان‌" در استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

  رسول شیخکانلوی سرپرست هیات دوچرخه سورای استان آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در ارومیه در خصوص برگزاری تور دوچرخه سورای در استان اظهار داشت: ۳۵ امین تور دوچرخه سواری آذربایجان با نام "ایران آذربایجان‌" در استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این تور یکی از طولانی‌ترین تور دوچرخه سواری کشور و قدیمی‌ترین تور قاره آسیا به شمار می‌رود که در سه استان آذربایجان‌غربی، اردبیل ، آذربایجان‌شرقی زیر نظر فدراسیون دوچرخه سواری برگزار خواهد شد.

سرپرست هیات دوچرخه سواری آذربایجان‌غربی با اشاره به تور دوچرخه سواری تصریح کرد: این تور برای اولین بار در سال ۱۳۶۵ با حضور تیم‌های داخلی برگزار و از آن سال تاکنون به طور مستمر برگزار شده اما طی سال‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و طی امسال باتوجه به فروکش کردن ویروس برگزار می‌شود .

شیخکان‌لوی اضافه کرد: فاز اول این تور دوچرخه سواری با حضور ۱۳ تیم که ۱۰ تیم آن خارجی و ۲ تیم داخلی ساعت ۱۱ صبح از ائل گلی تبریز آغاز و ساعت ۱۴ الی ۱۵ در پارک الغدیر ارومیه به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ ورزشکار دراین تور حضور خواهند داشت اعلام کرد: ۹۰ ورزشکار این تور از کشورهای خارجی، مانند آلمان، قزاقستان، مالزی، آفریقای جنوبی، تایلند، اندونزی، لیتوانی، مراکش، عراق و مابقی از تیم‌های داخلی آذربایجان‌شرقی، دانشگاه آزاد اسلامی و مشهد هستند.

خاطرنشان می‌شود براساس اعلام فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران مبنی بر زمان دقیق برگزاری تور در تقویم اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، تور از هفتم تا یازدهم مهر ماه سال‌جاری در پنج مرحله و در سه استان شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه