برگزاری بیستمین دوره «مسابقات ملی بتن» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم

دبیر بیستمین دوره «مسابقات ملی بتن» از برگزاری این مسابقات به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم در 8 مهرماه خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قم، نشست خبری بیستمین دوره «مسابقات ملی بتن» به همت باشگاه پژوهش‌گران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و انجمن بتن ایران؛ ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

غلام‌رضا نجفی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در این جلسه اظهار کرد: در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی نقشه راه 5 ساله برای ما تعریف شده است، مهم‌ترین مسئله‌ای که در این سند مد نظر است، تبدیل شدن دانشگاه به یک بستر حل مسئله و کار‌آفرین است و قرار است از آموزش حافظه‌محور به آموزش مهارتی و فناورانه پیش برویم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم تصریح کرد: ارتباط دانشجویان در حین آموزش با بازار کار در این طرح مدنظر است و دانشجو، آموخته‌های خود را در صنعت تمرین می‌کند.

نجفی عنوان کرد: در طرح پایش که در این سند آمده است؛ هدف ما در حوزه تحصیلات تکمیلی سوق دادن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های مقاله محور به سمت پایان‌نامه‌هایی است که مسائل کشور را مدنظر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در هر استان با ظرفیت‌هایی که وجود دارد موضوعات مهم استان شناسایی و در «سامانه پژوهش‌یار» که سامانه پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد است به ثبت می‌رسد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید راهنما و مشاور به این سامانه دسترسی دارند و موظف هستند موضوعات پایان‌نامه‌ها را در راستای مسائل مهم کشور تعریف کنند.

زهراسادات حسینی دبیر بیستمین دوره مسابقات ملی بتن در ادامه این نشست بیان کرد: این دوره از مسابقات برای انجمن ملی بتن بسیار حائز اهمیت است؛ این مسابقات قرار بود طی دو روز برگزار شود اما با توجه به مسائل مختلف مقرر شد طی یک روز در تاریخ 8 مهرماه برگزار شود.

وی افزود: استان قم در صنعت ساختمان به‌ویژه در بخش مصالح ساختمانی یکی از پیشروترین استان‌ها در کشور است، هم چنین کیفیت ساخت استان قم دارای امتیاز خوبی در مجموع کشوری است.

حسینی اضافه کرد: همزمان با برگزاری این مسابقات 2دوره آموزشی شامل دوره آموزشی پیمانکاران، مدیران و مهندسین ساختمانی در راستای مصوبه شورای فنی استان، توسط اداره استاندارد و در بخش دیگر دوره ارتقا پایه مهندسین توسط سازمان نظام مهندسی به مدت سه روز از 7 مهرماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست همچنین مهدی مرادی دبیرعلمی بیستمین دوره مسابقات ملی بتن بیان کرد: بتن به عنوان پراستفاده‌ترین مصالح ساختمانی سرانه 4تن به ازای هر نفر در سال را به خود اختصاص می‌دهد. دلیل اصلی پژوهش‌ها و توجه ما به بتن، تولید دی اکسید کربن و گرما توسط آن است و هدف ما حفظ محیط زیست و کاهش مضرات است.

وی افزود: این دوره از مسابقات در 5 گرایش بتن پرمقاومت، بتن سبک، بتن سبک خمشی و سازه محافظ تخم مرغ است و درکنار این امر مسابقه پایان‌نامه برتر دانشجویی در مقطع کارشناسی که به جایزه دکتر قالیبافیان معروف است، برگزار خواهد شد.

مرادی از شرکت 75 تیم از 26 دانشگاه از سراسر کشور در این مسابقات خبرداد و گفت: برای اولین بار این مسابقه با هدف ارتقا و شکوفایی دانشجویان که امیدهای صنعت ساختمان در آینده محسوب می‌شوند، در استان قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: به سه تیم برگزیده این مسابقات جوایز نفیسی از طرف انجمن بتن ایران اهدا خواهد شد. همچنین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی قم در نظر دارد به نفر اول از تیم برگزیده اول مسابقات ملی بتن مجوز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون شرکت در آزمون را اعطا کند و همچنین سایر اعضای تیم از تخفیفات ویژه در شهریه برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام / 78032
 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه