راه شهدا تشخیص حق از باطل است/ماهیت پنهان دفاع مقدس باید به نسل جدید منتقل شود

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه گفت: اگر ماهیت جنگ و دفاع مقدس به درستی به نسل جدید ما منتقل می‌شد، اکنون دشمن؛ دختران و پسران این مملکت را نمی‌ربود.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرستان نکا، سردار خسرو عروج عصر امروز در یادواره ۳۳ شهید نیروگاه شهید سلیمی نکا اظهار کرد: راهی که شهدای ما انتخاب کردند تشخیص حق و باطل است.

وی افزود: فلسفه و استدلال عقلی و وصایای معصومین در پی آن است که حق نداریم زیر بار ظلم برویم و نباید به کسی ظلم کنید و نباید با ظالم رفیق شویم.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه گفت: در طول ۸ سال دفاع مقدس آموختیم که مبارزات ما با فرماندهی است و خدا همواره با ماست و حتما راه به جایی خواهیم برد و اگر هزاران ترکش بخوریم، برای فرمانده و خدا حرکت‌ می‌کنیم.

عروج با یادآوری خاطره هشت سال دفاع مقدس افزود: محاصره آبادان این روزها شکسته شد و آبادان این روزها آزاد شد و باید این فرهنگ به جامعه منتقل شود که فرزندان‌ ما با شعور برای آزادسازی تلاش کردند و جنگ را اداره کردند.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه گفت: نفاق را نفوذی‌ها در ایران قرار دادند، اما  در طول جنگ چنین نبود و همه متحد بودند و پشتیبانی و اتحاد مردم، مانع نفوذ دشمن‌ می‌شد و با این سبک مبارزه و عقبه جنگی، پیروز شدیم.

عروج با بیان اینکه مقصر ماییم که‌ ماهیت جنگ و دفاع را به درستی دفاع نکردیم، یادآور شد: اگر ماهیت جنگ و دفاع مقدس به درستی به نسل جدید ما منتقل می‌شد، اکنون دشمن دختران و پسران این مملکت را نمی‌ربود.

به گفته عروج، ماهیت مخفی و پنهان دفاع و جنگ تحمیلی باید به جامعه منتقل شود و همه بدانند که جنگ ما همگانی بود و مردم  با عقبه دینی وارد شدند.

وی افزود: بین‌ مردم در ایران‌خط کش نگذارید، مسأله اغتشاشگران با مردم جداست و با اغتشاشگران برخورد می‌شود، اما حساب این‌ مردم در جمع کلی و فعلی جدای از مخالفان است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه اظهار کرد: به فرموده امام خمینی (ره) شهدا و علامت‌شان در چند مورد است؛ وقتی دعوت شدند با کسی که دعوت کرده تناسب ایجاد می‌کند و اتصال با خدا وصل می‌شود و این رزمنده را هر که ببیند به دین خدا امیدوار می‌شود و همچنین به دلیل معصومیت نسبی شهدا، تشخیص‌شان درست است و به‌درستی تشخیص می‌دهند.

وی افزود: ما نواقص داریم؛ اما دشمن هم وارد کار شده و بیکار ننشسته است و وارد شده تا به ما و جامعه ما ضربه بزند و اگرچه از نظر امام «فلسفه جنگ ما قابل رویت دشمن نیست» اما باید هوشیار و دشمن‌شناسی باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه