مجمع خیرین «یاریگران زندگی» به کرمان رسید

کرمان سومین نمایندگی مجمع خیرین یاریگران زندگی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار جامعه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سومین شعبه استانی مجمع خیرین یاریگران زندگی برای کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد و همچنین اشتغال و صیانت از بهبودیافتگان در استان کرمان تشکیل شد.

در مراسم پرشوری که با استقبال خیرین و نیکوکاران و کارآفرینان و سمن‌های فعال در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،  در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، ۹۴ عضو هیات امنای مجمع خیرین یاریگران زندگی استان کرمان انتخاب و معرفی شدند.

علیرضا نبی، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور، احمد دهقانی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان به همراه اعضای شورا، مریم‌السادات طباطبایی، مدیرکل بانوان استانداری کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این همایش‌ که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) همراه بود، احمد دهقانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ضمن خیرمقدم به مدعوین افزود: یاریگر زندگی بودن در ذات انسان است و فطرت انسان‌ها کمک به همدیگر است.مجمع خیرین یاریگران زندگی برای کمک به آسیب‌دیدگان اعتیاد در استان تشکیل می‌شود و وضعیت اشتغال، صیانت از بهبودیافته‌گان و خانواده معتادان توسط این مجمع پیگیری خواهد شد. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمان با اشاره به این‌که باید در کار خیر باب و پنجره‌ای جدید برای یاری‌رسانی‌ به افرادی که درگیر اعتیاد هستند باز شود، از خیرین و نیکوکاران خواست در تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی استان کرمان حضور فعالی داشته باشند.

در این جلسه سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز اظهار داشت: اتاق بازرگانی کرمان با رویکرد کمک به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان فعالیت می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه در هر کار خیری پای بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز در میان است، افزود: آمادگی داریم اتحادیه سازمان‌های مردم نهاد را در اتاق بازرگانی راه‌اندازی کنیم تا از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در خیلی از کشورهای دنیا تشکل‌های مردم‌نهاد تشکیل شده است، ادامه داد: پیشگیری از اعتیاد بهترین شیوه است و اقدامات بعد از درمان اعتیاد می‌تواند بسیار راهگشا باشد. طبیب‌زاده با اشاره به اینکه باید تمام امکانات را جمع کرد و در مسیر بعد از درمان اعتیاد از اشتغالزایی تا هر اقدامی که نیاز است قرار داد، گفت: فعالان اقتصادی استان کرمان برای توسعه استان در زمینه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی پای کار هستند.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی استان در بحث مدرسه سازی نهضتی به پا کردند تا ۱۲۰ مدرسه ساخته شود و در کرونا بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای پیشگیری از بیماری و مقابله با کرونا کمک کردند، افزود: معتادان تحت درمان حدود ۱۰۰ هزار نفر هستند که بین هزار تا پنج هزار نفر به صورت متغیر، معتاد متجاهر در استان کرمان وجود دارد.

در ادامه، نوذر نخعی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و استاد تمام رشته پزشکی اجتماعی کرمان گفت: همه باید بپذیریم که موضوع اعتیاد جدی است، فارغ از موقعیتی که داریم مسئولیت و تکلیف ما بسیار سنگین‌تر از آحاد مردم است.

 نخعی افزود: در زمینه آسیب‌پذیری اطلاع‌رسانی خوبی نداریم و در این زمینه(اعتیاد) در کرمان آسیب پذیرتر هستیم. وی به نظریه اجتماعی شدن اشاره و گفت: اگر می‌خواهید جامعه فرهنگی را که در آن هستیم به نسل بعد انتقال دهیم، باید چهار بعد آن را ازجمله: نقش خانواده، مهد کودک و مدرسه، دوستان و همکلاسی‌ها و رسانه‌ها در نظر بگیریم. در پایان دکتر نخعی اظهار داشت: در زمینه عدالت اجتماعی باید کار بیشتری انجام شود.

 علیرضا نبی، رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی و کارآفرین برتر کشور سخنانش را با ذکر خاطراتی از اشتغال افراد آسیب‌دیده آغاز کرد و گفت: افرادی که سوء پیشینه دارند، مجرم نیستند، قربانی‌اند. قربانی با مجرم فرق می‌کند. یک‌هزار و ۵۷ نفر با سابقه در ۹ جرم خشن، در زیر یک سقف کار و زندگی می‌کنند. این افراد اصلا بهم ضربه نمی‌زنند و آسیب نمی‌رسانند. این‌ها یک درد مشترک دارند و باهم همدرد هستند.

وی افزود: زندگی‌هایمان خوشگل شده، ولی خوشگل زندگی نمی کنیم. به چیزهایی نمره نمی‌دهیم که خدا به آن نمره می‌دهد. ما آمده‌ایم تا یاریگران زندگی را راه‌اندازی کنیم و به این بهانه، دورهم باشیم و از شما می‌خواهم برای مردم کرمان و ایران به همدیگر کمک کنید.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی، رویکرد یاریگران زندگی را این‌گونه بیان کرد: ما می خواهیم در کرمان اشتغال ایجاد کنیم. به معادن کرمان کاری نداریم، به کلمپه و قووتو به‌عنوان اقتصاد کرمان کار داریم. یک نفر که برای ۱۵۰۰ نفر آسیب‌دیده اجتماع اشتغال ایجاد می‌کند، برای ما مهم‌ است. مردم با خرید محصول به اشتغال افراد آسیب دیده کمک می‌کنند؛ محصولاتی که توسط کسانی تولید می‌شود که نمی‌خواهند بسته معیشتی بگیرند، می‌خواهند بسته معیشتی بسازند.

نبی در پایان با اشاره به ظرفیت بزرگی مثل سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی برای کرمان و کشور گفت: ما باید سعی کنیم اندیشه سردار سلیمانی را تکثیر کنیم. ما باید ضمن اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی، برای جلوگیری از ترویج اعتیاد، کاری کنیم که مسیر زندگی یک فرد مبتلا به اعتیاد به کارتن‌خوابی منتهی نشود.

وی ادامه داد: باید این مسیر را اصلاح کنیم و برای این قشر آسیب‌دیده، اشتغال دائم ایحاد کنیم و در این راه، هیچکس مسئولیت را به دیگری واگذار نکند، این یک توفیق است. پس از سخنرانی‌ها جلسه وارد فاز انتخاباتی شد و از میان مدعوین ۹۴ نفر به عنوان اعضای هیات امنای مجمع خیرین یاریگران زندگی استان کرمان با رای اکثریت اعضا انتخاب و معرفی شدند که متعاقبا اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد.

هیات امنا در اولین نشست خود که به زودی برگزار می‌شود، اعضای هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان کرمان را انتخاب و معرفی خواهند کرد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه