افشای دلایل عدم ترک روسیه توسط ملی‌پوش فرانسه؛ پای پول درمیان بود!

ملی‌پوش والیبال فرانسه با وجود شرایط خاصی که در روسیه وجود داشت، حاضر به ترک این کشور نشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، جنیا گربنیکوف، لیبروی تیم ملی والیبال فرانسه در تابستان 2021 قراردادی سه ساله با زنیت سن پترزبورگ روسیه امضا کرد و با وجود شرایط جنگ اوکراین و روسیه، او تصمیم گرفت در این کشور بماند تا فصل گذشته را به پایان برساند و فصل جاری را آغاز کند. 

خیلی‌ها اعتقاد داشتند که او باید با توجه به شرایط، روسیه را ترک می‌کرد اما خودش چنین اعتقادی نداشت و به کارش در روسیه ادامه داد. لیبروی سرشناس فرانسوی در شرایطی تصمیم به ماندن در روسیه گرفت که با توجه به موقعیت ژئوپلیتیکی، بسیاری از ورزشکاران خارجی از بازگشت به روسیه یا اصلاً آمدن در آنجا خودداری کردند و برخی نیز در فصل گذشته این کشور را ترک کردند. گربنیکوف برای ماندن در روسیه دلایلی داشت که تمام آنها را طی مصاحبه‌ای برای هواداران والیبال عنوان کرد. 

گربنیکوف نیز در مورد ماندن در روسیه تردید داشت، اما او برای فصل 2022-2023 به زنیت سن پترزبورگ بازگشت. این بازیکن 32 ساله در مصاحبه‌ای مدعی شد که پس از وقایع فوریه که عملیات ویژه نظامی بین روسیه و اوکراین آغاز شد، وحشت کرده بود. وی گفت که اکنون در سن پترزبورگ چه احساسی دارد و اعتراف کرد که به او دستور داده بودند که تیمش را تغییر دهد.

گربنیکوف در مورد دلایل ماندن در روسیه بر جنبه مالی این موضوع تاکید کرد و گفت: جنبه مالی به وضوح در ماندن من در روسیه نقش داشت. من برای 3 سال با زنیت قرارداد امضا کردم که بزرگترین قرارداد دوران حرفه‌ای من بود. من 32 سال دارم، پدر هستم و مسئولیت‌هایی دارم. من کاملاً پای این انتخابم می‌مانم.

وی درخصوص اینکه در تابستان شایعاتی در مورد بازگشت گربنیکوف به لیگ ایتالیا با وجود قرارداد فعلی با زنیت تا سال 2024 به گوش می‌رسیدف تصریح کرد: من در پایان فصل گذشته یک ایجنت مذاکره کردم تا راهی برای خروج از رویبه پیدا کند، اما تقریباً تمام راه‌ها برای من بسته بود. تغییر تیم برای یک لیبرو کار آسانی نیست. ضمن اینکه من به دنبال یک دستمزد عجیب و غریب هم نبودم، بلکه به دنبال یک پروژه قدرتمند بودم که مطابق با آرزوهای من باشد. هیچ گزینه جذابی روی میز وجود نداشت.قطعاً اگر همین فردا یک پیشنهاد جدید به دستم برسد، آن را با دقت مطالعه خواهم کرد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه