خطیب جمعه بیرجند: دشمن جنگ شناختی به راه انداخته است / تفکر بسیجی، امیدآفرین است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: تفکر بسیجی به دلیل اینکه ریشه در تفکر ناب قرآنی و اسلامی دارد، امیدآفرین است و امروز از همیشه مصمم‌تر و امیدوارتریم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) این شهر اقامه شد با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: تفکر بسیجی به دلیل اینکه ریشه در تفکر ناب قرآنی و اسلامی دارد، امیدآفرین است و امروز از همیشه مصمم‌تر و امیدوارتریم.

وی افزود: این امید ما پشتوانه‌های فراوانی دارد و اولین آن قرآن مجید است، تفکر بسیجی در دوران انقلاب اسلامی برای ما افتخارآفرین بوده و ریشه فتنه‌گران را نابود می‌کند.

وی گفت: در مقابل تفکر بسیجی، تفکر استکباری است که جز خباثت و جنایت از آن صادر نشده و در دوران انقلاب جنایت‌های زیادی را انجام دادند.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: امروز هم حزب شیطان و منافقان در صحنه هستند و تمامیت ارضی کشور، امنیت، جان، مال و ناموس مردم را هدف گرفته‌اند.

وی افزود: در دوره ۴۰ ساله انقلاب خداوند به وعده‌هایش عمل کرده و دشمن را در سخت‌ترین شرایط سرکوب کرده است اما امروز دشمن جنگ شناختی به راه انداخته تا بتواند روحیات مردم و جوانان را تغییر دهند و آنها را از خدا جدا کند.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: علاوه بر مقاومت و عبور از فتنه‌های مختلف دشمن، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشتیم که برای دشمنان هم تعجب‌آور است و همه اینها امید را در دل مردم زنده می‌کند.

وی گفت: مزدوران استکبار و حزب شیطان پیوسته تلاش می‌کنند سیاه‌نمایی و ناامیدی را تزریق کنند اما آنها از رحمت خدا دورند و نمی‌توانند به هدف خود برسند، این کشور با سلطنت و سلطنت‌طلبی پیشرفت نمی‌کند زیرا ۲ هزار و ۵۰۰ سال در ایران پادشاهی شد و ایرانی که روزی یک تمدن بزرگ بود را کوچک و تکه تکه کردند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: سلطت و سلطنت‌طلبی آفت کشور است و کشور به دست مزدوران، تجزیه‌طلبان و منافقان هرگز پیشرفت نمی‌کند بلکه کشور به دست جوانان مومن بسیجی و مردم غیور و متدین با فرهنگ ناب اسلامی و تحت ولایت فقیه به اینجا رسیده است و تا رسیدن به دولت یار و ظهور ولی عصر (عج) راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: امروز دشمن در جنگ ترکیبی، تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای با زور و تزویر دست به هر جنایتی می‌زند تا مردم را تحت فشار قرار دهد و معترضان را به آشوبگر تبدیل کند، خودشان این زمینه‌ها را فراهم می‌کنند پس ای جوانان مراقب باشید در تور رسانه‌ای آنها قرار نگیرید.

حجت‌الاسلام مختاری اظهار داشت: البته مطالبات و اعتراضات بین مردم وجود دارد که بخشی از اعتراضات به حق نیست و مربوط به قانون اسلام در زمینه سیاسی است که باید با دلیل و منطق به آنها پاسخ داده شود اما آنچه مربوط به حاکمان و مسوولان می‌شود به حق است و باید راه‌حلی برای آن پیدا کرد.

وی گفت: امروز دشمن به اعتراضات و اعتقادات غیرسیاسی، به عفاف، ناموس و خلق و خوی ما حمله می‌کند تا بتواند پایه‌های نظام اسلامی را تضعیف کند.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور افزود: از قوه قضاییه می‌خواهیم با محاربین برخورد قاطع داشته باشند زیرا این مردم دیگر تحمل جنایت‌های آنها را ندارند و به طور جدی خواهان برقراری امنیت و خاموش کردن باقیمانده فتنه در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

وی گفت: متاسفانه بعد از حدود ۲ ماه هنوز آشوب‌ها، اغتشاشات و جنایت‌های استکبار و مزدورانش در برخی مناطق کشور به‌صورت دزدانه و مذبوحانه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: از همه بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی که ۲ ماه اخیر در صحنه بودند و بدون اسلحه و مظلومانه به میدان آمدند تا مبادا مردم بی‌گناه شهید شوند قدردانی می‌کنیم اما از سپاه قهرمان می‌خواهیم تا قطع ریشه مراکز فتنه به حملات خود قاطعانه ادامه دهد.

وی بیان کرد: از فرماندهان نظامی و انتظامی می‌خواهیم عزیزان بسیجی و نظامی و انتظامی ما را با دست خالی به مصاف این کفتار صفتان نفرستند بلکه آنها را مسلح کنند و به نیروها اجازه دفاع از خودشان و مردم را بدهند.

امام جمعه موقت بیرجند به مقایسه تطبیقی که یک طرف آن بسیج و طرف دیگر اغتشاشگران و تجزیه‌طلبان قرار دارند، اشاره کرد و افزود: این ۲ نمونه عینی، یکی تفکر قرآنی است که محصول آن بسیج بوده و دیگری تفکر استکباری است که نتیجه آن اغتشاشگران و منافقان هستند.

وی گفت تفکر بسیجی جوهره آن تفکر قرآنی است که براساس باورهای خود از اسلام و ولایت تا پای جان دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تفکر بسیجی به پیروزی رسید یادآور شد: در جنگ تحمیلی هم با اینکه همه قدرت‌های دنیا در برابر ایران ایستاده بودند اما با حضور انسان‌های مومن و بسیجی نگذاشتیم یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

پایان پیام/۳۶۳۵

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه