طرح ساماندهی گردشگری روستای زیارت در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با تاکید استاندار و مطالبه مردم منطقه ، طرح ساماندهی گردشگری روستای زیارت در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گرگان محمد جواد ساوری در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: قرارگاه عملیاتی توسعه گردشگری گلستان با حضور استاندار تشکیل شد و در نخستین گام طرح ساماندهی گردشگری روستای زیارت در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با تشکیل جلسات این قرارگاه با مشارکت دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و همچنین حمایت های دادگستری گلستان و دادسرای گرگان که در گذشته نیز حمایت هایی در خصوص مشکلات این روستا داشتند به دنبال تدوین طرح و نقشه راه مشارکتی با توجه به مقرارت دستگاه ها برای ساماندهی گردشگری روستای زیارت هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته در طرح توسعه اقتصادی روستای زیارت جایگاهی برای جوامع محلی دیده نشده بود اما اکنون با تاکید استاندار و مطالبه مردم‌منطقه باید طرح ساماندهی این روستا تعیین تکلیف شود. برای پویایی اقتصاد روستای زیارت می بایست نقش جوامع محلی در تدوین طرح ساماندهی گردشگری این روستا به صورت ویژه لحاظ شود.

وی با اشاره به بنای تاریخی مقبره میرکتولی بیان کرد: بنای تاریخی مقبره میرکتولی(مقبره شهیدین) در شهرتاریخی استراباد گرگان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و این بنای تاریخی در اواخر دوره قاجار به منظور یادبود دو تن از شخصیت های برجسته دینی منطقه (سید علی میرکتولی و آیت الله سید حسین میرکتولی) در محله یاسر در شهر تاریخی استراباد گرگان در محدوده شمالی‌مسجد جامع گرگان احداث شده است.

ساوری گفت: در دیدار با آیت الله میرکتولی از نوادگان شهیدین(سید علی میرکتولی و آیت الله سید حسین میرکتولی) مرمت و ساماندهی مقبره میرکتولی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی صنایع دستی یاداور شد: نخستین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج گلستان به مناسبت هفته بسیج از پنجم الی ۹ آذر ماه با برگزاری برنامه های فرهنگی در محوطه مدرسه تاریخی تقوی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و بسیج گلستان برگزار می شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه