مدارس کشور لرزید

بیست و چهارمین مانور سراسری «زلزله و ایمنی » با شعار « مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» به طور همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، بیست و چهارمین مانور سراسری «زلزله و ایمنی » با شعار « مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» به طور همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد که مراسم نمادین آن در دبیرستان دوره اول پسرانه شهید کدخدایی اجرا شد.

در این مانور دانش آموزان با پخش صدای آژیر زلزله از رادیو سراسری، ابتدا پناهگیری کردند و سپس فرآیند خروج اضطراری از ساختمان مدرسه صورت گرفت؛ در ادامه نیز اقدامات امداد و نجات توسط دانش آموزان و نهادهای مسوول انجام شد تا تمرینی برای مواجه با یک زلزله واقعی صورت گیرد.

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر آموزش ها را به روز ایمنی و زلزله محدود کنیم، به اهداف مدنظر نمی رسیم پس لازم است که این آموزش ها مستمر باشند. ضمن اینکه همه مدارس را در اجرای درست مانور زلزله درگیر کنیم. 

وی با بیان اینکه خانواده ها نیز می توانند تحت آموزش قرار گرفته و در اجرای این مانور حضور داشته باشند، افزود: پیشگیری از آسیب ها و بلایای طبیعی در کنار آسیب های اجتماعی مورد توجه ما است و محتواهای مناسبی تهیه شده که باید به صورت جدی تر پیگیری شوند.

یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در این مراسم با بیان اینکه ایران کشوری حادثه خیز است و به همین دلیل روز هشتم آذر به عنوان روز ایمنی مدرسه نامگذاری شده است، گفت: سازمان جوانان هلال احمر با اجرای برنامه ملی دادرس درصدد آموزش های ایمنی است و اگر می خواهیم جامعه تاب آور و مدرسه مهم داشته باشیم، باید این موضوع ترویج پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید در هر خانه ای یک امدادگر داشته باشیم، افزود: کانون دانش آموزی هلال احمر در کنار سایر تشکل های دانش آموزی در مدارس فعال است و چندی پیش نیز تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش داشتیم تا بسترسازی های لازم برای افزایش توانمندی این کانون و تحقق اهداف مان فراهم شود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه