یک پیشنهاد تغذیه‌ای برای اصلاح «کالابرگ الکترونیکی»/«حبوبات» جایگزین «قند و شکر» شود

استاد تغذیه درباره اعلام سبد غذایی کالابرگ الکترونیکی، گفت:‌جای حبوبات در این سبد غذایی خالی است؛ضمن اینکه دولت می‌تواند مقدار قند و شکر را به دلیل ارزش غذایی و چاق کنندگی آن کاهش دهد.

سیدمرتضی صفوی، استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، درباره «اعلام فهرست کالاهای تغذیه‌ای در کالابرگ الکترونیکی توسط دولت» بیان داشت: یکی از مشکلات امروز ما چاقی کودکان است؛ در نتیجه اگر در لیست ارائه شده توسط دولت قند و شکر یا حذف شود یا مقدار آن را کم کنیم مطلوب است؛ چرا که نمی‌تواند تأثیر چندانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وجود تخم‌مرغ و لبنیات بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: جای وجود حبوبات در لیست ارائه شده خالی است؛ چرا که حبوبات یک پروتئین گیاهی است و می‌تواند نیازهای بدن از لحاظ سازه و ساختمان بدن تأمین کند؛ ضمن اینکه اگر حبوبات با غلاتی مانند برنج مخلوط شود خوب و مفید است.

صفوی با بیان اینکه حبوبات فاقد کلسترول بوده و در تنظیم فشار خون و چربی خون موثر است، افزود: به دولت توصیه می‌کنیم حبوبات را در سبد اعلام شده قرار دهند؛ با توجه به اینکه حبوبات گران است و می‌توانند با عرضه ارزان آن به تغذیه مردم کمک کنند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه