کردستان رتبه اول کشوری در آسفالت راه روستایی را کسب کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: کردستان با ساخت ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی از ابتدای سال، موفق به کسب رتبه اول کشوری در این حوزه شد.

فرزاد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در سنندج اظهار داشت: بر اساس مصوبات سفر رییس جمهور، کردستان مکلف به ساخت 376 کیلومتر راه روستایی در استان شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: با تلاش همکاران در سال جاری ۱۸۱ کیلومتر از این میزان تحویل داده شد که بر اساس رتبه‌بندی کشوری، کردستان مقام اول احداث راه روستایی در کشور را به خود اختصاص داد.

وی گفت: ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح این میزان آسفالت راه روستایی هزینه شده و اکنون هفت هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی از آن بهره‌مند هستند.

حسنی به شاخص راه آسفالته روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اشاره کرد و گفت: در اوایل سال جاری این شاخص در استان ۶۴/۴ درصد بود که اکنون با احتساب افتتاح این ۱۸۱ کیلومتر به ۶۷/۲ درصد ارتقا یافت اما هنوز با میانگین ۸۲ درصد کشوری فاصله داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خاطرنشان کرد: در استان کردستان بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد که از این میزان در سال جاری به سه هزار و ۳۲۴ کیلومتر راه آسفالته رسیده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه