طلسم 41 ساله‌ای که شکسته نشد/ هنر در یزد حمایت نمی‌شود

کارگردان تئاتر «ممدشاه» گفت: ما تئاتری در شأن و اعتبار یزد به جشنواره فجر بردیم اما مسئولین استان در حد و شأن یزد ما را حمایت نکردند و حتی بعضی‌ها جواب مکاتبات و تلفن‌ها را نمی‌دادند.

به گزارش خبرنگار کارآفرینان اقتصاد از یزد، پس از اجرای موفق تئاتر "ممد شاه"به نویسندگی محمدرضا امیرخانی و کارگردانی سید ناصرامامی میبدی بدنبال حضور مستفیم در بخش جایزه بزرگ صحنه ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر، طلسم عدم حضور یزدی‌ها در این بخش جشنواره شکسته شد؛و گروه هنری آئینه علی‌رغم نامزد شدن در دو رشته بهترین بازیگری زن (فاطمه مجیبیان) و بهترین طراحی صحنه (ابوالفضل سلیمی)، موفق به کسب رتبه نشد.

سیدناصر امامی میبدی در این‌ باره در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اجرای تئاتر ممد شاه علیرغم همه بی مهری ها در حد شأن و اعتبار تئاتر استان یزد بود که با قدرت اجرا و مورد استقبال قرار گرفت؛ اما حمایت از این گروه جهت تقویت و ارتقا کیفیت در حد اعتبار و ادعای مسولین سیاسی و فرهنگی استان یزد نبود.

امامی اضافه کرد: گروه های سایر استان‌های کشور در مقایسه با یزد، با کارهای بسیار قوی، شاخص و پرهزینه و با حمایت کامل به میدان آمده بودند. به شکلی که بعضی گروه ها در اختتامیه توسط مقامات استان هایشان بصورت ویژه مورد عنایت و دریافت پاداش و جایزه قرار گرفتند.

وی ضمن گلایه از اینکه مسئولین استان تقریباً هیچ کمکی به این گروه هنری به عنوان نماینده استان، حتی پس از راه یابی به جشنواره فجر نکردند، ابراز کرد: از ابتدای امر و به منظور آماده سازی هرچه بهتر نمایش از استاندار گرفته تا دیگر نهادهای خصوصی و دولتی و ... بسیار مکاتبه کرده و تماس تلفنی گرفتیم که متأسفانه در این ارتباط نه تنها کمترین نتیجه ای نگرفتیم، بلکه در دفعات بعد مسئولین اصلا پاسخگوی ما نبودند.

این هنرمند با بیان این‌که مسئولین فقط شعار می‌دهند و به هنر و تئاتر کمترین توجه را دارند، اذعان کرد: تئاتر ممد شاه در سال‌های پس از انقلاب تنها اثری بود که به بخش صحنه ای جایزه بزرگ جشنواره فجر به صورت مستقیم راه یافت و نامزد شدن در دو بخش مهم هم بسیار ارزشمند است؛ اما توقع ما از مسئولین فرهنگی و اجتماعی استان، بیش از این‌ها بود.

وی در پایان تقدیر از همراهی و تلاش های تک تک اعضای گروه نمایش از مدیرکل ارشاد و هلال‌احمر نیز بخاطر همراهی در تامین محل تمرین و امکان حمل دکور تشکر و خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه بی مهری ها و توهین‌ها و حرف‌هایی که از دوست و دشمن شنیدیم، نتیجه و پاداش خود را از مردم و خدا گرفته و میگیریم و به هدفی که داشتیم یعنی حضور در بخش مسابقه جشنواره، آن هم در این شرایط خاص کشور دست یافتیم.

پایان پیام/ف

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه