جسارت معلم لردگانیِ ضد پهلوی، خون رئیس ساواک را به جوش آورد + سند

شهامت یک معلم لردگانی در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی، رئیس ساواک را آشفته کرده بود؛ در این گزارش سندی را از ساواک چهارمحال و بختیاری پیرامون این معلم می‌خوانید.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرکرد، به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر برخی از اسناد مهم ساواک در چهارمحال و بختیاری از طریق این رسانه منتشر خواهد شد.

این مطالب و اسناد از کتاب «انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک» گردآوری شده است.

در این گزارش سندی را از ساواک چهارمحال و بختیاری پیرامون یک معلم لردگانیِ مبارز می‌خوانید.

این نامه محرمانه در تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۵۱ ارسال شده است:

«به: ریاست سازمان اطلاعات و امنیت استان اصفهان (۱۰ هـــ)

از: ساواک چهارمحال و بختیاری

درباره: ابوالحسن فاضل فرزند ابوالقاسم شماره شناسنامه ۱ صادره میلاس لردگان متولد ۱۳۱۸ محل تولد میلاس لردگان شغل دبیر آموزش و پرورش اصفهان

برابر سوابق موجود نامبرده بالا که در سال ۴۹ در دبیرستان شهاب بروجن تدریس می‌نموده هنگامی که کارت نمایش جهت فروش به وی ارائه شده به فروشنده اظهار داشته اگر کلمه شاه بالای کارت را خط بزنند من بلیط خواهم خرید و همچنین در کلاس رسم و نقاشی به دانش‌آموزان اظهار داشته است فقط عکس خمینی را بکشید.

علیهذا چون شخص مزبور به اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان منتقل گردیده و هنگام تدریس در بروجن فرد ناراحتی معرفی و عموما در کار تدریس بین دانش‌آموزان ایجاد اخلال نموده و صحبت‌های بی‌مورد ابراز می‌داشته است مراتب جهت استحضار و هرگونه اقدام لازم اعلام می‌گردد.

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت چهارمحال و بختیاری . محبوبیان

گیرنده: مدیریت کل اداره سوم (۳۲۴) پیرو ۱۹/۴۵۰ هــ - ۴۹/۱۲/۲۲ صادره به بخش ۳۲۲ سابق جهت استحضار.»

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه