مبارزه مسلحانه رزمندگان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در اریحا

منابع رسانه‌ای از درگیری مسلحانه شدید مبارزان مقاومت فلسطین در اردوگاه «عقبه جبر» در شهر اریحا با نظامیان متجاوز رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، نظامیان رژیم صهیونیست از صبح امروز (شنبه، ۴ فوریه)، به بهانه دستگیری شماری از نیروهای مقاومت به اردوگاه «عقبه جبر» در جنوب اریحا یورش بردند که با مقاومت مسلحانه رزمندگان فلسطینی و ساکنان این اردوگاه مواجه شدند. 

وبگاه خبری فلسطینی «شهاب»، با پوشش اخبار این تجاوز صهیونیست‌ها که تا لحظه تنظیم این خبر، همچنان ادامه دارد، نوشت که بلندگوهای مساجد در اریحا، ساکنان اردوگاه عقبه جیر را به ادامه مقابله با صهیونیست‌ها فرا می‌خواند. این در حالی است که تاکنون به گفته رئیس بیمارستان اریحا، پنج فلسطینی مجروح شده‌اند و حال دو نفر از آنها وخیم است. 

 

 

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست نیروها و تجهیزات نظامی بیشتر و چندین بولدوزر برای تخریب منازل فلسطینی‌ها را وارد این اردوگاه کرده‌اند و در سایه تداوم درگیری رزمندگان فلسطینی با متجاوزان صهیونیست، دود بلندی از این اردوگاه برخاسته است.

 

 

 

به اعلام رسانه‌های فلسطینی، در حالی که درگیری‌ها ادامه دارد و رزمندگان فلسطینی با کوکتل مولوتوف یک خودروی نظامی را به آتش کشیده‌اند، نظامیان صهیونیست، با یورش به منزل «عونی لافی» از ساکنان این اردوگاه، او و پسرانش «محمد» و «جمیل» را بازداشت کردند. 

 

 

نظامیان صهیونیست برای تضعیف روحیه مقاومت، با وارد شدن به چندین مسجد، بلندگوهای این مسجد را فعال کردند و از طریق آن از فلسطینی‌های مبارز خواستند تا خود را تسلیم کنند اما مبارزان با تیراندازی به این جنگ روانی پاسخ دادند.

بر اساس این گزارش، اشغالگران همچنین راه‌های منتهی به ورودی اصلی شهر اریحا را مسدود کرده‌اند و کلیه ورودی‌های اردوگاه عقبه جبر را بسته‌اند. 

اشغالگران همچنین پیامک‌هایی را به ساکنان اریحا ارسال کردند و از آنها خواستند که از درگیری با نظامیان صهیونیست پرهیز کنند. 

 متن پیامک مذکور این چنین است: «ساکنان اردوگاه عقبه جبر- به صورت کاملا انتخاب شده در حال اقدام علیه "تروریسم" هستیم..از درگیری بیشتر با نیروهای امنیتی پرهیز کنید و فرزندانتان را در خانه نگه دارد..اجازه دهید آرامش را به اردوگاه بازگردانیم».

 

 

این در حالی است که ساکنان این اردوگاه در کنار رزمندگان فلسطینی، با پرتاب سنگ به این تجاوز پاسخ می‌دهند. 

 

از سوی دیگر، تک‌تیراندازان صهیونیست بر روی کوه‌های مشرف به اردوگاه عقبه جبر مستقر شده‌اند.

به گفته منابع محلی، اشغالگران  صهیونیست یک هفته پس از وقوع عملیات تیراندازی به سمت رستورانی صهیونیستی در جنوب اریحا، به اردوگاه عقبه جبر یورش برده و به خانه‌های بستگان برخی مبارزان تحت تعقیب در این منطقه حمله کردند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه