اسپوتنیک: مذاکرات ایران و بحرین پس از سفر آیت‌الله رئیسی به ریاض آغاز می‌شود

منابع آگاه بحرینی اعلام کردند که مذاکرات بحرین و ایران پس از سفر آیت‌الله رئیسی به عربستان سعودی آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، برخی منابع آگاه بحرینی می‌گویند که یک هیأت از وزارت خارجه ایران، طی دوره گذشته، به بحرین سفر کرده است.

این منابع در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اظهار داشتند که یک هیأت از وزارت امور خارجه ایران در سفر قبلی به همراه هیأت پارلمانی این کشور که در اجلاس عمومی اتحادیه بین المجالس در بحرین در ۱۲ مارس شرکت کرده بودند، از ساختمان سفارت ایران بازدید کردند.

به گفته این منابع، قرار است پس از سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران به عربستان سعودی، نشست‌های گفت‌‌‌وگو و تبادل دیدارهای ایران و بحرین آغاز شود. 

پیشتر نیز برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفته بودند که گفت‌وگوهای مهمی میان بحرین و ایران در سطح دوجانبه به منظور از سرگیری روابط دو جانبه در جریان است.

پس از توافق اخیر تهران و ریاض برای ازسرگیری روابط  و بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو طرف، «سلمان به عبدالعزیز» شاه سعودی، از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به عربستان دعوت کرد.
۱۹ مارس (۲۸ اسفند گذشته)، «محمد جمشیدی» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری ایران طی پستی در توئیتر نوشت که پادشاه عربستان به صورت رسمی از رئیس جمهور ایران دعوت کرده تا به ریاض سفر کند و ابراهیم رئیسی نیز از این دعوت استقبال کرده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه