سفیر ریاض: توافق ایران و عربستان تاثیر مثبتی بر لبنان خواهد داشت

سفیر ریاض در بیروت در دیدار با رئیس حزب لبنانی «القوات اللبنانیه» گفت که توافق ایران و عربستان سعودی بازتاب مثبتی بر لبنان خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در بیروت، شامگاه شنبه، با «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بنابر گزارش شبکه «المنار» به نقل از خبرگزاری لبنان «ان‌ان‌ای»، در این دیدار اوضاع کلی و مسئله انتخاب رئیس‌جمهور لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تأکید شد که «توافق ایران و عربستان سعودی بازتاب مثبتی بر لبنان خواهد داشت».

طبق این گزارش، سفیر عربستان سعودی اظهار داشت: «توافق عربستان سعودی و ایران شامل تمایل مشترک دو طرف برای حل اختلافات از طریق گفت‌و‌گو و با روش‌های مسالمت‌آمیز و ابزارهای دیپلماتیک است».

در همین ارتباط، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پیشتر با اشاره به این‌که  در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و عربستان، نامی از لبنان برده نشده، درباره انتخاب رئیس جمهور در این کشور عنوان کرد: «گفت‌وگوها ادامه دارد. توافق عربستان سعودی-ایران هم به این مسئله کمک خواهد کرد، ولی مهمترین عامل، داخلی است. مقالات زیادی هم درباره پیوست‌های این توافق خوانده‌ام که در این توافق بر سر لبنان و مسائل منطقه هم توافق شده است، ولی این خبر صحت ندارد. واژه لبنان در مذاکرات هم ذکر نشده است، ولی باید از این فضای مثبت استفاده کنیم».

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه