پیشنهاد برپایی رویداد «روز هنر ایران» در سالن یونسکوی بیروت

محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان گفت: علاقه‌مندیم رویداد «روز هنر ایران» را با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در سالن یونسکوی بیروت برگزار کنیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، حجت‌الاسلام سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با قاضی محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان در دفتر وزیر در قصر الصنائع بیروت دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام باقرزاده، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان گفت: مسئولان برگزار کننده‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیشنهاد کرده‌اند که «بیروت» به عنوان شهر مهمان ویژه‌، به نمایشگاه امسال دعوت شود.

محمد وسام المرتضی نیز با اشاره به سفر اخیر خود به ایران و دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتفاق نظر بر اصطلاح «تروریسم رسانه‌ای»، اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان با استفاده از رسانه‌ها بصیرت ملت‌های ما را هدف گرفته‌اند، پیشنهاد ما برگزاری همایشی علمی- رسانه‌ای، در سطح جبهه مقاومت، در راستای «جهاد تبیین» است.

وی گفت: علاقه‌مندیم رویداد «روز هنر ایران» را با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در سالن یونسکوی بیروت برگزار کنیم. این رویداد در معرفی تصویری متفاوت و بدیع از ایران به مخاطبان لبنانی بسیار تأثیرگذار است.

وزیر فرهنگ لبنان اضافه کرد: از نظر ما این رویداد باید شامل هنر‌های موسیقی ایرانی، سینمای ایران، نقاشی و خطاطی ایرانی و صنایع دستی ایرانی باشد.

المرتضی ادامه داد: همان‌طور که سال گذشته رویداد «هفته‌ی فرهنگی ایران» در لبنان برگزار شد، بسیار علاقه‌مند هستیم که رویداد «هفته‌ی فرهنگی لبنان» را در ایران (به خصوص در اصفهان) برگزار کنیم.

وی افزود: از پیشنهاد شما کاملاً استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم غرفه بیروت را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نحو احسن اداره کنیم. ما با همکاری اتحادیه ناشران لبنانی تعداد قابل توجهی از ناشران را به همراه تعدادی از نویسندگان لبنانی به تهران خواهیم آورد.

وزیر فرهنگ لبنان گفت: ما مصمم هستیم که «اولین نمایشگاه بین‌المللی رسمی کتاب لبنان» را در نیمه‌ی اول شهریور ماه ۱۴۰۲ در بیروت برگزار کنیم و از جمهوری اسلامی ایران برای حضور فعال در این نمایشگاه دعوت می‌کنم.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه