آستین: روسیه به دلیل کاهش توان نظامی به ایران و کره شمالی متوسل شده است

وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کنگره مدعی شد که توان نظامی روسیه کاهش یافته و به همین دلیل مسکو به ایران و کره شمالی متوسل شده است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که توان نظامی روسیه کاهش یافته است و به همین دلیل مسکو برای تامین تسلیحات به ایران و کره شمالی متوسل شده است. 

ایران و کره شمالی ارسال سلاح به کره شمالی را رده کرده‌اند.

براساس گزارش الجزیره، آستین در عین حال تاکید کرد که روسیه به دنبال کنترل کل دریای سیاه و ممانعت از دسترسی شرکای آمریکا به آن است.

رئیس پنتاگون درباره حمله به نظامیان این کشور در سوریه نیز گفت: هنوز به حمله‌ دومی که در سوریه پایگاه ما شده پاسخ نداده‌ایم. 

آستین که در جلسه استماع کنگره آمریکا به سوالات نمایندگان پاسخ می‌داد مدعی شد که ایران و نیروهای وابسته به این کشور از زمان روی کار آمدن بایدن تا کنون 83 بار به نظامیان آمریکایی در سوریه حمله کرده‌اند.

تام کاتن سناتور آمریکایی از وی پرسید، پس از حمله مرگبار به نظامیان آمریکایی در سوریه، ایران باز هم حمله کرد که منجر به مجروح شدن یک نظامی دیگر آمریکایی شد. آیا آمریکا پاسخی به آن داده است. وزیر دفاع آمریکا پاسخ داد، نه هنوز.

منابع رسانه‌ای بامداد جمعه از حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در حومه دیر الزور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، چندین راکت به سوی میدان نفتی العمر که نیروهای آمریکایی از آن به عنوان پایگاه غیرقانونی در حومه دیر الزور استفاده می‌کنند، شلیک شد.

پایان پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه