رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1402 اعلام شد

نخستین نشست شورای راهبردی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جدید با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران کانون و جمعی از صاحب‌نظران و دغدغه‌مندان حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، نخستین نشست شورای راهبردی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جدید با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران کانون و جمعی از صاحب‌نظران و دغدغه‌مندان حوزه کودک و نوجوان برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست، بررسی نحوه اجرای رهنمودها و انتظارهای مقام معظم رهبری بود.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ابتدای انتصاب خود، بر ضرورت استفاده از نظرها و آرای صاحب‌فکران حوزه کودک و نوجوان تأکید و در این زمینه تاکنون چندین نشست با حضور اندیشمندان، صاحب‌نظران و دغدغه‌مندان فرهنگی در  حوزه‌های مختلف فکری، فرهنگی، هنری، ادبی و تربیتی متناسب با موضوع‌های مطرح شده، برگزار کرده است.

علامتی در این نشست گفت: مسائل فرهنگی به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان همواره از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری بوده و به مناسبت‌های مختلف و در دیدارهای گوناگون بر این مهم تأکید داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی انتظارهای مقام معظم رهبری در این زمینه بر ضرورت فعالیت مضاعف کانون در سال جدید تأکید کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و لازم است با همتی مضاعف در سال جدید با رویکرد هویت‌بخشی، امیدآفرینی و نوآوری، خدمات شایسته و ارزنده‌تری را به خانواده‌های ایرانی و فرزندان این مرز و بوم تحت ارشاد حکیمانه و مدبرانه رهبری معظم انقلاب ارائه کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: مقام معظم رهبری در نشست‌های مختلفی با کارکنان،  اعضای هیأت مدیره و شورای معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روز ۱۱ دی ۱۳۹۱ بارها بر اهمیت وجود یک هسته فکری به منظور رصد و نیازسنجی مسائل فرهنگی به ویژه مسائل مرتبط با کودکان و نوجوانان، شناسایی خطرها و آسیب‌ها و نحوه سخن‌ گفتن با کودکان از طریق آثاری مانند کتاب، فیلم، بازی، اسباب‌بازی، پویانمایی و... تأکید کرده‌اند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه