گلایه از نحوه توزیع گوشت, و مرغ منجمد در مشهد/ کالای تنظیم بازاری در کدام فروشگاه‌ها عرضه شد؟

عرضه گوشت منجمد در مشهد به پایان رسیده اما نحوه توزیع آن، گلایه‌های زیادی را در پی داشته است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مشهد، تامین و تهیه اقلام خوراکی همواره یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها به حساب می‌آید، آن هم در شرایط کنونی که قیمت برخی از اقلام با افزایش تورم، به شکل چشمگیری بیشتر شده است. در حالی که این روزها قیمت هر کیلو گوشت تازه گوسفندی به ۳۵۰ هزارتومان رسیده است اما بسیاری از خانواده‌ها توان خرید این قلم کالا را ندارند و برای ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز مجبور به مصرف گوشت منجمد می شوند.

گوشت منجمد؛ گشتیم، نبود!

هرچند که هنوز اولین هفته ماه مبارک رمضان به پایان رسیده و چندروزی ازتعطیلات عید نوروز باقی مانده اما بررسی ها نشان می دهد روند توزیع گوشت و مرغ منجمد در فروشگاه های سطح شهر متوقف شده است. تماس ما با فروشگاه های زنجیره ای حکایت از آن دارد که گوشت منجمد از چندروز پیش توزیع نمی شود و ظرفیت توزیع مرغ منجمد هم پس از گوشت به اتمام رسیده است. نکته عجیب ماجرا هم جایی است که تعداد زیادی از مخاطبان و شهروندان درباره توزیع گوشت منجمد طی هفته ها و ماه های گذشته گلایه داشتند و برخی حتی از محل های توزیع اقلام تنظیم بازاری خبری نداشتند.

واژه تکراری «عرضه به زودی» در سایت های توزیع اقلام تنظیم بازاری!

 بررسی فروشگاه های اینترنتی مانند «بازرگام» که قرار بود محلی برای عرضه دائمی اقلام تنظیم بازاری باشد نشان می دهد که این اقلام پرمصرف مانند گوشت و مرغ منجمد در این فروشگاه از مدتی پیش متوقف شده و اگر همین حالا به سایت مراجعه کنید به جز عرضه روغن، کره، تخم مرغ و ماکارونی از بقیه محصولات تنظیم بازاری مانند مرغ و گوشت خبری نیست و در مقابل هر کدام از اقلام گوشت و مرغ منجمد، عبارت «عرضه به زودی» نوشته شده است! این در حالی است که با افزایش مهمانی ها در ماه مبارک رمضان، عده بیشتری از مردم به مرغ و گوشت منجمد نیاز دارند و لازم است مسئولان محترم برای آن فکری کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان: یک و نیم برابر سال ۱۴۰۰ گوشت و مرغ منجمد توزیع شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی خراسان رضوی در واکنش به گلایه ها از روند توزیع گوشت منجمد گفت: میزان گوشت و مرغ توزیع شده در سال ۱۴۰۱ حدود یک و نیم برابر سال ۱۴۰۰ بود.

سعادت علی نیا در گفت و گو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در مشهد اظهار کرد: اکنون توزیع گوشت منجمد متوقف شده اما از ظرفیت مرغ منجد هنوز ۱۵۰۰ تن دیگر وجود دارد که در حال توزیع است.

وی درباره گلایه برخی شهروند افزود: محل توزیع گوشت و مرغ برعهده ما نیست و سازمان جهاد کشاورزی مشهد از این موضوع اطلاع دارد. جهاد کشاورزی مشهد بر اساس سهمیه، مباشرهای توزیع را معرفی می کند. اکنون هم هرچند که توزیع گوشت منجمد متوقف شده اما گوشت گرم گوساله در حال توزیع است. ما گوشت گوساله را از دامدار به قیمت هرکیلویی ۲۱۰ هزارتومان خریدار می کنیم و آن را به مبلغ ۱۸۵ هزاتومان به مباشرهای توزیع می دهیم. این محصول در فروشگاه ها به مبلغ هر کیلویی ۲۴۵ هزارتومان به فروش می رسد.

گوشت منجمد تمام شد؟

علی نیا با اشاره به تقاضای بیشتر مردم برای خرید گوشت منجمد در ماه مبارک رمضان گفت: اکنون ظرفیت توزیع گوشت منجمد نداریم و گوشت گرم را به قیمت حدود ۶۰ هزار تومان کمتر از بازار عرضه می کنیم که برای آن هیچ گونه محدودیتی نداریم.

 مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار تن گوشت و مرغ منجمد توزیع شد و در سال ۱۴۰۱ این آمار به یک و نیم برابر سال قبل رسید. نکته مهم این است که ۵۰ درصد میزان توزیع گوشت و مرغ منجمد مربوط به بعد از دی ماه بوده است تا بازار ثبات بیشتری داشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی مشهد پاسخ می دهد: گوشت منجمد در کجا توزیع شد؟

در ادامه این گزارش هم رئیس جهاد کشاورزی مشهد درباره محل های عرضه مرغ و گوشت منجمد در مشهد توضیحاتی داد. 

محمد میری در گفت وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در مشهد اظهار کرد: بخشی ازگوشت منجمد در اختیار تعاونی های کارمندی، کارگری، نظامی، و دستگاه های دولتی گذاشته شد و بخش دیگری هم به تعدادی از فروشگاه های زنجیره ای داده شد که مجهز به سامانه جامع اتاق اصناف بودند. 

وی افزود: بازارهای عرضه مستقیم کالا برای مخصوص ماه مبارک رمضان و  عید نوروز در حاشیه شهر مشهد مانند بازارهای مهرآباد، مهرگان، توس، سیدی و وحدت نیز از جمله محل های توزیع این اقلام تنظیم بازار بودند. همچنین پنج بازار در اختیار اتاق تعاون استان بود که برای عرضه مستقیم مرغ و گوشت تنظیم بازار به کار گرفته شد. ظرفیت های داده شده به تعاونی های مذکور صرفا متعلق به کارمندان و کارگران این مجموعه ها نبود و بخش زیادی از این ظرفیت به مردم عادی فروخته شده است.

توزیع بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن گوشت و مرغ منجمد طی دو ماه گذشته

میری با اشاره به گلایه ها از روند عرضه گوشت منجمد گفت: حدود ۲۳۴۰تن گوشت مرغ و قرمز منجمد از دی ۱۴۰۱ تا هفته اول فروردین ۱۴۰۲ در شهرستان مشهد توزیع شد که از این مقدار هزار و ۷۰۰ تن مرغ منجمد و مابقی گوشت قرمز منجمد بود. البته یک بخشی از این سهمیه هم در فروردین توزیع شد. این تصمیمات مختص ما نیست و کارگروه تنظیم بازار به ریاست فرماندار محترم درباره محل های توزیع گوشت و مرغ منجمد تصمیم گیری کردند. ما هم عضو این کارگروه بودیم که وظیفه ما تامین اقلام برای محل های توزیع و عرضه بود.

رئیس جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: اکنون بازار مرغ به ثبات رسیده و توزیع مرغ منجمد هم تقریبا تمام شده است. وی در این گزارش، جدول محل های توزیع گوشت و مرغ منجمد در شهرستان مشهد را برای خبرنگار ما ارسال کرد که در ادامه مشاهده می کنید.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه