سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در معدن آلبلاغ اسفراین/ کارخانه شمش سرب اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام و صفی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری کار بهره‌برداری از معدن آلبلاغ با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت فولاد مبارکه آغاز خواهد شد.

امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین و بام و صفی آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در بجنورد، اظهارکرد: معدن آلبلاغ ثروتی ملی است که سالیان سال سر بسته مانده و این ثروت عظیم به‌صورت غیررسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی گفت: برای بهره‌برداری از این معدن راه‌های متعددی سپری شده که تا در نهایت شرکت فولاد مبارکه برنده مزایده این معدن شده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: برای واگذاری معدن به شرکت فولاد مبارکه سه شرط فرآوری خاک در اسفراین، واگذاری امور پیمان‌کاری به شرکت توسعه تعاون شهرستان و هزینه بخشی از درآمد در امور عام‌المنفعه تعیین شده است.

وی ادامه داد: با ۲ شرط اول موافقت شد و در آخرین جلسه که در سال گذشته با مسئولین این شرکت انجام گرفت مقرر شد که بزودی کار را شروع کنند و ۲ شرط پذیرفته شده در تفاهم نامه را نیز در شهرستان عملیاتی کنند.

حسین پور با بیان اینکه کارخانه تولید شمش سرب و روی آلبلاغ اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی خواهد شد، تصریح کرد: برآوردی که در گام اول انجام شده یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فولاد مبارکه در راه‌اندازی معدن آلبلاغ سرمایه‌گذاری خواهد کرد که این رقم افزایش خواهد یافت به ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

پایان پیام/د

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه