وقوع 200 مورد حادثه رانندگی از ابتدای طرح نوروزی در خراسان‌شمالی

رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی از وقوع 221 مورد حادثه رانندگی در محورهای سطح استان از ابتدای طرح نوروزی تا امروز خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بجنورد، صبح امروز سرهنگ رحمان اسپیدکار، رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام وقوع ۲۰۰ مورد حادثه رانندگی از ابتدای طرح نوروزی امسال در استان، اظهارکرد: از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا امروز تعداد ترددها در سطح استان افزایش داشته است. 

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های به‌عمل آمده میزان ورودی‌ها در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است، گفت: تعداد خروجی‌ها نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی افزود: در این بازه زمانی ۴ فقره تصادف فوتی در محورهای سطح استان به وقوع پیوسته و متاسفانه ۸ نفر نیز در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند. 

سرهنگ اسپیدکار با بیان اینکه در این مدت ۹۰ فقره تصادف جرحی نیز در جاده‌های استان به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: در این حوادث نیز تعداد ۱۳۲ نفر مجروح و توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. 

رئیس پلیس راه خراسان شمالی با اشاره به اینکه تعداد ۱۲۷ فقره از حوادث رانندگی به وقوع پیوسته در طول این مدت خسارتی بوده است، گفت: تخلفات حادثه ساز از قبیل سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و واژگونی بیشترین علت وقوع این حوادث بوده است. 

سرهنگ اسپیدکار یاد آور شد: بیشترین محل وقوع حوادث رانندگی در طول اجرای طرح نوروزی امسال به نسبت سال قبل بین کیلومتر ۱ تا ۳۰ ورودی و خرجی شهرها بوده و بیشترین ساعت وقوع این حوادث نیز بین ساعت ۱۲ تا ۲۰ بوده است. 

وی در پایان با اشاره به اینکه رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مانع از وقوع اینگونه حوادث خواهد شد، از رانندگان خواست تا با رعایت این موارد سفر خوب و ایمنی را برای خود و دیگران رقم بزنند.  

پایان پیام/ز

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه