رئیس کل دیوان محاسبات کشور: یکی از راه‌های تحقق شعار سال، برقراری انضباط مالی است

رئیس کل دیوان محاسبات کشور به همراه هیات همراه با نماینده ولی فقیه در استان فارس دیدار کرده و در خصوص مسائل کلان کشور و استان فارس به ویژه کیفیت تحقق شعار سال به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شیراز، سید احمدرضا دستغیب در سفر به استان فارس و در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه دیوان محاسبات کشور حراست و حفاظت از بیت‌المال است، گفت: رسیدگی به عملکرد مدیران و مسئولان دستگاه‌ها به صورت مستمر در حال انجام است و به زودی شاخص‌هایی در این زمینه توسط دیوان محاسبات تعریف و برای اجرا ابلاغ خواهد شد تا شاهد نظارت اثربخش‌تر بر مجموعه‌های مختلف باشیم و این ارزیابی‌ها در گزارش‌های منظم و نوبتی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه همه باید برای تحقق شعار سال جدید وظایفشان را به درستی انجام دهند، خاطرنشان کرد: برقراری انضباط مالی در کشور می‌تواند در مهار تورم موثر باشد و از آنجایی که شعار امسال یک شعار کمّی است، وظیفه دستگاه‌های نظارتی بیشتر است.

آیت الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات دیوان محاسبات برای برقراری انضباط مالی در کشور، گفت: رویکرد مردمی که دیوان محاسبات کشور شروع کرده می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش تخلفات داشته باشد که در جلوگیری از وقوع انحرافات کمک شایانی می‌کند.

 دستغیب همچنین طی سخنانی در دیدار با استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان فارس گفت: تلاش می‌کنیم همراه و مشاوری فعال برای دستگاه‌های اجرایی باشیم تا انحرافات و تخلفات به حداقل ممکن برسد.
 دستغیب ادامه داد: در سال جدید تهیه گزارش‌های خاص را در ضمن تفریغ بودجه در دستور کار قرار خواهیم داد که مهمترین آنها رسیدگی به عملکرد شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی است که البته بیش از دو ماه است که این اقدام آغاز شده و به زودی دستورالعمل آن به استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا رسیدگی به عملکرد شرکت‌ها به طور دقیق و کامل صورت پذیرد.

گفتنی است رئیس کل دیوان محاسبات کشور و هیات همراه که به استان فارس سفر کرده اند علاوه بر دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارکنان دیوان محاسبات این استان، با حضور در مزار شهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
 این هیات در ادامه همچنین از چند پروژه عمرانی از جمله فرودگاه در دست احداث شهر شیراز، و آزادراه شیراز- اصفهان نیز بازدید کردند.
پایان پیام/ ف

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه