وزیر خارجه آذربایجان با محمود عباس دیدار کرد

وزیر امور خارجه آذربایجان در ادامه سفر به اراضی اشغالی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و درباره تحولات فلسطین رایزنی کرد.‌

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «جیحون بایرامف» وزیر امور خارجه آذربایجان روز پنجشنبه (۳۰مارس) با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «وفا» فلسطین، عباس در این دیدار بایرامف را در جریان آخرین تحولات اراضی فلسطینی قرار داده؛ نماینده کشوری که نقشش به عنوان «کشور بی‌طرف» در مناقشه توصیف می‌شود.

عباس ضمن تاکید بر عزم دولت خودگردان در جهت تقویت روابط تاریخی مستحکم با آذربایجان، تصریح کرد که باکو کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و سفارت فلسطین نیز در آن قرار دارد.

وزیر امور خارجه آذربایجان نیز به نوبه خود بر تمایل کشورش برای تقویت «روابط برادرانه» بین دو ملت و کشور دوست تاکید کرد.

بایرامف افزود: باکو بزودی دفتر نمایندگی خود را در فلسطین افتتاح می‌کند. آذربایجان ۲۵ بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان فلسطینی ارائه و با بودجه خود مدرسه‌ای در نابلس احداث خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آذربایجان بعد از دیدار با عباس دیدار دیگری نیز در رام‌الله، با «محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت خودگردان فلسطین داشت. به گفته رسانه‌های فلسطینی، اشتیه با این مقام آذربایجانی درباره جرائم رژیم صهیونیستی صحبت کرده است.

وزیر خارجه آذربایجان از دو روز گذشته وارد اراضی اشغالی شده و دیداری نیز با «الی کوهن» همتای صهیونیست خود داشت که در آن درباره اقدام تل‌آویو-باکو علیه ایران رایزنی شده بود.

در حالی بایرامف با مقامات فلسطینی دیدار کرده که گروههای فلسطینی سفر این مقام آذربایجانی و افتتاح سفارت باکو در تل‌آویو را محکوم و آن را ایجاد راه فراری برای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توصیف کرده بودند.

پایان پیام/ص

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه