برخورد با ۵ هزار و ۴۳۹ مرکز تهیه و توزیع غذا/ ۸۷ واحد صنفی به دلیل شدت تخلفات پلمب شدند

مدیر گروه بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: 43 هزار و 83 مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشتی در ایام نوروز در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است تا سلامت غذا و آب زائران به خوبی تامین شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مشهد، فرشید وفا اظهار کرد: ۴۳ هزار و ۸۳ مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشتی در ایام نوروز در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است تا سلامت غذا و آب زائران به خوبی تامین شود.

مدیر گروه  بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه با ۵هزار و ۴۳۹ مرکز تهیه و توزیع غذا به دلیل تخلفات قانونی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برخورد قانونی شده است، گفت: از این تعداد واحد متخلف ۸۷ واحد صنفی به دلیل شدت تخلفات پلمب شدند .

وی با بیان اینکه نظارت بر مراکز تهیه و توزیع غذا، کیفیت آب آشامیدنی، اماکن عمومی ومراکز اقامتی، پایانه های مسافربری و... برعهده کارشناسان بهداشتی است تا در ایام پیک حضور زائران ، مشکل بهداشتی برای آنها پیش نیاید، تصریح کرد: بررسی کنترل کیفی آب و کلرسنجی و نمونه برداری از مواد غذایی و آب یکی دیگر از خدمات کارشناسان بهداشتی است.

وفا با بیان اینکه هزار و ۸۶۹ مورد کلرسنجی در ایام تعطیلات نوروزی انجام شده است که هزار و ۸۵۴ مورد آن مطلوب گزارش شده است، ابراز کرد: علاوه براین ۱۹۷ مورد نمونه برداری از آب و ۲۶ مورد نمونه برداری از غذا نیز در این ایام انجام شده است و خوشبختانه طغیان بیماری در حوزه آب و غذا را شاهد نبودیم . 

وی گفت: کارشناسان بهداشت تا ۱۴ فروردین ماه در قالب طرح نوروزی در خدمات زائران و مجاوران امام هشتم(ع) هستند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه