اعتراضات فرانسه و سرزمین‌های اشغالی ویترین استانداردهای دوگانه غربی‌هاست/ چرا آمریکا و فرانسه با محدود کردن فضای مجازی متهم به نقض آزادی بیان نشدند؟

امام جمعه تبریز گفت: اعتراضات فرانسه و سرزمین‌های اشغالی ویترین استانداردهای دوگانه غربی‌هاست.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز امروز در دومین جمعه خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی قرن جدید در سال ۱۴۰۲ و در جمع با شکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام‌خمینی (ره) تبریز اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد بروز خشونت بسیار گسترده توسط پلیس فرانسه علیه مردم معترض بودیم و علت اصلی اعترضات اصلاحات بازنشستگی که بار اضلی آن بر دوش کارگران است، اما نکته اینجاست که کشوری که خود را مهد تمدن، آزادی و دموکراسی می‌داند در مواجه با اعتراضات مردم خصوصا طبقه کارگر برخورد خشن، سخت، پلیسی و امنیتی دارد.

وی افزود: در این زمینه تاسف‌آور اینکه برخی‌ها در مواجه با این اعتراضات و برخورد پلیس با معترضان استانداردهای چندگانه و متناقض دارند و نهادهای بین‌المللی در مقابل این حجم خشونت سکوت اختیار کردند اما همین نهادها در مواجه با اغتشاشات ایران که نشانه‌ای از اعتراض نداشت و عملا در میدان شاهد اغتشاشات برنامه ریزی شده بودیم چه هجمه سنگینی علیه ایران اسلامی شکل دادند.

خطیب جمعه تبریز گفت: البته سیاست یک بام و دو هوای غربی‌ها صرفا در اعترضات دیده نمی‌شود و در مقابله با تروریست، حقوق بشر و آزادی نیز همین رویه را پیش گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در روزهای گذشته دیدیم که آمریکا و فرانسه دسترسی کاربران به برخی شبکه های اجتماعی در فضای مجازی را محدود کردند اما از سوی رسانه ها و نهادهای غربی متهم به نقض آزادی بیان نشدند.

آل هاشم تاکید کرد: اعتراضات فرانسه و سرزمین‌های اشغالی ویترین استانداردهای دوگانه غربی‌هاست.

مهم ترین نقاط قوت ملت ایران استحکام بنیه درونی جامعه اسلامی است

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین نقاط قوت ملت ایران استحکام بنیه درونی جامعه اسلامی که ناشی از ایمان است، اظهار کرد: مردم ایران معتقد به اسلام و مومن هستند حتی آن کسانی که به چشم به نظر می رسد که به برخی احکام اسلامی پایبندی درستی ندارد اما ایمان قلبی شان خوب بوده و به خدا، دین و قرآن و ائمه اطهار ایمان دارند.

وی تصریح کرد: یکی از نشانه های استحکام و  قوام و دوام جامعه ایران اسلامی عدم همراهی مردم با اغتشاشات سال گذشته بوده و ریشه آن در بنیه درونی جامعه همان ایمان دینی مردم است.

آل هاشم ادامه داد: برای این ادعا شواهد و دلایل فراوانی را می توان برشمرد از حضور حیرت انگیز مردم در مراسم‌های دینی و انقلابی گرفته تا ایستادگی و غلبه بر زنجیره خصومت های پی در پی چند دهه گذشته که این ها ناشنه های روشن استحکام بنیه درونی جامعه ماست. 

قله ایام الله جمهوری اسلامی 22 بهمن و 12 فروردین است

خطیب جمعه تبریز همچنین با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: امام راحل از برخی روزها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان ایام الله یاد می کند و قله این ایام الله ۲۲ بهمن و ۱۲ فروردین است و بیان ایشان در قضایای ایام الله اتفاقاتی رخ داده که برای انسان در طول تاریخ آموزنده و بیدار کننده است و از این رو باید ایام الله را زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه روز ۱۲ فروردین به هیچ وجه نباید فراموش شود، افزود: امام راحل در وصف این عید چنین فرمودند ۱۲ فروردین نخستین روز حکومت الله است و از بزرگ ترین ایاد مذهعبی و ملی ماست و باید این روز را عزیز نگه داشته شود.

پایان پیام/

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه