واکنش آل‌هاشم به اقدام دولت درباره حجاب/ روحانیت به هیچ وجه با مهربانی و حضور در طبیعت مخالف نیست

امام جمعه تبریز گفت: از طرف مردم آذربایجان از این اقدام دولت( بیانیه وزارت کشور در ارتباط با حجاب) برای صیانت از ارزش‌های دینی و اسلامی و انقلابی به ویژه واجب شرعی حجاب و عفاف، حمایت و پشتیبانی خودمان را اعلام می‌داریم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم‌ امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با حمایت از بیانیه وزارت کشور درباره حجاب اظهار کرد: حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیرقابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی افزود: از طرف مردم آذربایجان از این اقدام دولت( بیانیه وزارت کشور در ارتباط با حجاب) برای صیانت از ارزش‌های دینی و اسلامی و انقلابی به ویژه واجب شرعی حجاب و عفاف، حمایت و پشتیبانی خودمان را اعلام می‌داریم.

آل‌هاشم با بیان اینکه حجاب از پایه‌های تمدنی ملت ایران بوده و یکی از زیرساخت‌های بنای حیاتی خانواده می‌باشد، تصریح کرد: تبریز با غیرت بوده و غیرت دینی خود را تاکنون در مراحل مختلف نشان داده است و باید به مهمانان عزیزی که از نقاط مختلف ایران به تبریز سفر کرده و می‌کنند به آنها بیشتر رعایت حجاب گوشزد شود که رعایت ارزش‌های دینی را بکنند.

روحانیت به هیچ وجه با مهربانی و حضور در طبیعت مخالف نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود از روز طبیعت به عنوان روز خاطره‌ها نام برد و ابراز کرد: برخی‌ها خیال می‌کنند که روحانیت مخالف این روز است نه خیر اصلا این طور نیست بلکه روحانیت به هیچ‌وجه با مهربانی و حضور در طبیعت مخالف نیست.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: آنچه خواسته روحانیت در این روز است رعایت موازین شرعی و حفظ منابع طبیعی و حفظ محیط زیست است.

 آل‌هاشم ادامه داد: عید نوروز و ۱۳ فروردین بهانه‌ای است برای با هم بودن و باید در این روز طبیعت و منابع طبیعی را عزیز بشماریم.

امام جمعه تبریز  با اشاره به مصادف شدن ۱۳ فروردین امسال با ماه مبارک رمضان گفت: خدای ناکرده در کنار استفاده از طبیعت طوری نباشد که جنگل‌ها، طبیعت و منابع طبیعی آسیب ببیند و موازین شرعی به ویژه حجاب شرعی مغفول ماند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه