واحدهای متخلف سرو فالوده بستی ارگ کریمخان پلمب شدند

مدیر نظارت و بازرسی بر اصناف اتاق اصناف مرکز فارس از اعمال قانون در برابر تعداد محدودی واحد بستنی فروشی واقع در پشت ارگ کریمخان به دلیل تخلف در عرضه محصول به صورت سرو در محل که با شئونات ماه مبارک رمضان مغایر بود خبر داد.

سید ابراهیم قاسمی در گفتگو با آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در شیراز، اظهار داشت: پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در ستاد هماهنگی ماه مبارک که در محل استانداری فارس با حضور شخص استاندار، دستگاه‌های قضایی و انتظامی برگزار شد، ساعت فعالیت صنوف مختلف در ماه مبارک رمضان مصوب شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد با توجه به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، همچنین شرایط خاص اقتصادی کسبه و بازاریان و همچنین نیاز گردشگران و زائرینی که به شیراز سفر کرده‌اند، نگاهی همه جانبه مدنظر قرار گیرد و همچنین بر اساس نیازسنجی‌هایی که به عهده خود اتحادیه‌ها گذاشته شد، بنا شد بحث نظارت و بازرسی هم به عهده خود اصناف گذاشته شود.

قاسمی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد بر اساس بخشنامه اعلام شده از سوی فراجا و همچنین مصوبات جلسه مذکور، ساعت کاری به صنوف ابلاغ شود، هرچند معتقدیم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان بدون نیاز به هیچ‌گونه بخشنامه‌ای همچون سالیان قبل توسط صنوف رعایت می‌شد اما برای هماهنگی بهتر این اتفاق افتاد و دستورالعمل فعالیت صنوف ابلاغ شد به این صورت که فعالیت به صورت استتار مغازه و به صورت بیرون‌بر صورت گیرد.

وی افزود: در چنین شرایطی و همچنین با نصب بیش از ۵۰۰ بنر در این باره در سطح شهر، متاسفانه در یک اتفاق عجیب شاهد بودیم که تعداد بسیار محدودی از صنوف بستنی فروشی واقع در پشت ارگ کریم خان زند بدون رعایت ضوابط و بخشنامه ها اقدام به ارائه محصول خود در غیر ساعت اعلامی و به صورت سِرو در محل کردند.

این مسئول با بیان اینکه اخطارهای بار اول و دوم به این واحدها داده شد، اظهار کرد: کلیه اصناف این حوزه چه در موج اول و چه موج دوم سفرهای نوروزی بدون هیچ‌گونه مشکلی اقدام به ارائه خدمات کردند تا کارگران نیز بیکار نشوند، اما این تعداد بسیار محدود که حتی از سوی همشهریان و گردشگران هم شکایاتی علیه آنها شد، اقدام به رفتار ناشایستی کردند و به بخشنامه‌ها و قوانین اهمیتی ندادند که این اتفاق از دید بازرسان پنهان نماند و با حکم قضایی اعمال قانون صورت گرفت و این تعداد بسیار محدود متخلف پلمب شدند.

قاسمی افزود: در همان زمان جلسه‌ای نیز برای پیشگیری از وجود چنین رخدادهایی در اتاق اصناف شکل گرفت و موضوع بررسی شد.

وی یادآور شد: خوشبختانه طی مدتی که از ماه مبارک رمضان سپری شده تخلفات بسیار محدودی را از اصناف شاهد بوده‌ایم که با اخطار و تذکر بار اول و نهایتا دوم مشکل برطرف شده است و امیدواریم تا پایان ماه مبارک نیز دیگر شاهد این تخلفات هرچند اندک از سوی اصناف نباشیم.

پایان پیام/ن

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه