امام جمعه قزوین: دولت با همراهی و مشارکت ملت می تواند در مسیر ساماندهی اقتصاد حرکت کند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: امیدواریم دولت کریمه با مهار تورم، رشد تولید، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، همراهی و مشارکت عموم مردم بتوانند به اقتصاد و سفره مردم سامان دهد، هر کجا مردم به میدان آمدند ما موفق شدیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مناسبت های پیش ‌رو وفات حضرت خدیجه کبری (س) است، ایشان ام‌المؤمنین، ام‌الائمه و ام‌الاسلام هستند که وقتی شخصیت رسول خدا (ص) را شناختند، همه ثروت و دارایی خویش را به پای حضرت ریختند و گفتند در راستای آرمان های ایمانی و الهی از این ثروت استفاده کن.

وی ادامه داد: چقدر این خانم بزرگ بود که توانست موقعیت حضرت را بفهمد، چقدر فهم بالایی داشت، چقدر فداکاری و ایثار داشت که با رسول گرامی اسلام (ص) در آن شرایط سخت همراه شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: پیامبر (ص) درباره حضرت خدیجه (س) فرمود خدیجه (س) اولین زن در عالم بود که به خدا و رسول او ایمان آورد، بنابراین خدیجه در میان خانم ها اولین خانمی بود که به آن حضرت ایمان آورد و در میان آقایان نیز امیرالمؤمنین (ع) اولین مردی بود که به پیامبر (ص) ایمان آورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: از سوی دیگر ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را پیش رو داریم، ولادت امام زمان (عج) نیز وسط ماه شعبان است، در ماه رمضان نیز همین طور است، وجود نازنین امام حسن مجتبی (ع) به عنوان قرآن ناطق مانند چراغی نورانی است که در وسط ماه مبارک رمضان می درخشد، پیشاپیش میلاد آن حضرت را تبریک عرض می کنم.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) نمونه کامل اخلاق حسنه است، رسول اکرم (ص) درباره اخلاق حسنه فرمودند بیشترین چیزی که باعث می شود امت من وارد بهشت شوند، دو چیز اعم از تقوای الهی و اخلاق خوب است؛ نکند یک وقت روزه، تشنگی، گرسنگی و بی خوابی به جای اینکه اخلاق ما را حسنه کند، باعث شود نسبت به همسر و فرزند بداخلاقی کنیم.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: نکند تشنگی و گرسنگی در جوانان باعث شود حرمت بزرگترها را نگه ندارند، در ماه مبارک رمضان آن چیزی که باید تمرین کنیم این است که قدر بزرگ ترها و پیرها را بدانیم، باید قدر همدیگر و قدر پدران و مادران را بدانیم، همیشه وقت نداریم به آن ها محبت کنیم، یک وقتی می آید که باید برویم دستمان را روی سنگ سرد قبرشان بگذاریم، آنجا دیگر برای محبت دیر است، تا وقتی در این دنیا کنار ما هستند باید دست آن ها را ببوسیم و محبت را به آن ها روا داریم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: همه ما باید به این موارد توجه کنیم، هم فرزندان باید نسبت به والدین محبت و احترام داشته باشند، هم والدین باید نسبت به فرزندان محبت کنند، جوان های ما هم حقی دارند، والدین باید به حقوق فرزندان توجه کنند.

وی افزود: بنابراین دو چیز بیشترین عامل برای ورود به بهشت است، یکی تقوای الهی و دیگری اخلاق خوب؛ حسن خلق بسیار حائز اهمیت است، لبخند زدن هزینه ای ندارد، لبخند را نسبت به همه روا داریم، این لبخند خیلی قیمتی است، دل ها را شاد می کند و حسن ظن ایجاد می کند، دلخوری ها را شست و شو می دهد، البته این لبخند شروع کار است، از نظر عملیاتی هم باید پیگیری کنیم دلخوری ها کم شوند و حسن ظن ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مناسبت دیگر روز جمهوری اسلامی است که ملت باشرف، بافضیلت و باعظمت این مملکت 2/98 درصد به جمهوری اسلامی رای دادند، برگه هایی که در انتخابات چاپ شده بود بر روی آن ها نوشته شده بود که جمهوری اسلامی آری، نه؛ رای 2/98 درصد در دنیا سابقه نداشته است، با آن همه قوانین و مقررات و آزادی به تمام معنا که مردم پای صندوق های رای آمدند و به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: این کار دشمنان ما را مایوس کرد، حقیقتا دشمنان ما در این روز از ما مایوس شدند اما دست از دشمنی برنداشتند، تلاش مذبوحانه کردند و هنوز هم تلاش های خود را ادامه می دهند، لذا امام (ره) 12 فروردین را یوم الله نامیدند، مثل 22 بهمن و نیمه خرداد که یوم الله هستند، یعنی ما در این روزها عظمت، بزرگی و اراده خدا را که بر اراده دشمنان مسلط شد، مشاهده کردیم.

وی یادآور شد: خدا را بابت این عظمت شاکر و قدردان هستیم، امیدواریم دولت کریمه با مهار تورم، رشد تولید، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، همراهی و مشارکت عموم مردم بتوانند به اقتصاد و سفره مردم سامان دهد، هر کجا مردم به میدان آمدند ما موفق شدیم، ما هر چه به جلو نگاه می کنیم امید می بینیم، کارهای بسیار ارزشمندی در زمینه های مختلف صورت گرفته است، خدا را بابت این کارها شاکر هستیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مسئولان ما نسبت به معیشت مردم اهتمام دارند اما باید بیش از این ها همت کنند، مردم هم باید پشت مسئولان بایستند تا دشمن را مایوس کنند و بتوانند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه 19 سوره نور می فرماید «إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»، یعنی (کسانى که دوست دارند زشتکارى در میان آنان که ایمان آورده‏ اند شیوع پیدا کند، براى آنان در دنیا و آخرت عذابى پر درد خواهد بود و خداست که مى‏ داند و شما نمی دانید).

وی عنوان کرد: این آیه می گوید آن هایی که دلشان می خواهد فحشا را در میان مومنین پخش کنند، آن کسی که روسری خود را بر می دارد و بی حیایی را به نمایش می گذارد، این دوست دارد فحشا و بدی را شیوع دهد و همه باید با همدلی و همراهی از این کارها پرهیز کنیم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: شاید در میان آنها آدمهایی هستند که مامور فرهنگ غرب نیستند اما نمی فهمند و ما از آنها دعوت می کنیم که چشمشان را باز کنند و بفهمند و باعث زحمت و دلخوری جامعه ما نشوند. جمعیت چند میلیونی که در راهپیمایی میلیونی 22 بهمن به میدان آمدند خواستند که جامعه ما از بی حیایی، بی بند و باری، فساد و فحشا پاک باشد.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: خوشبختانه وزیر کشور بیانیه ای صادر کرده و تاکید کردند که باید قانون حجاب اعمال شود. استانداران، فرمانداران و مدیران کل در هر کجا که هستند باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و در امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از عفت، حیا و شرف همه جدی به میدان باشیم.

وی افزود: جا دارد از وزیر کشور و از مسئولان استانی، استاندار، مدیرکل دادگستری و دادستان تشکر کنیم که این موضوع را مد نظر داشته و دارند و از آن فعالان فرهنگی که عاقلانه، منصفانه و بر اساس مبانی قرآنی و دینی در مقابل فساد و فحشا با کارشناسی و اثرگذار فعالیت می کنند، تشکر می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مناسبت دیگری که در پیش داریم، روز طبیعت است، ما کشوری داریم که از اقلیم های متنوعی برخوردار است، منابع طبیعی بسیار غنی و ارزشمندی در کشور ما وجود دارد، طبیعت را حفظ کنیم و از سرمایه های طبیعی بهره ببریم.

دشمن باور نمی‌کرد ما به غنی‌سازی 60 درصد برسیم

وی تاکید کرد: مناسبت دیگری که نیاز به تبریک دارد، آغاز غنی سازی 60 درصد است که دشمن اصلا باور نمی کرد ما به اینجا برسیم، الحمدلله ما به این موقعیت رسیدیم، از روز گذشته هم اعلام شده که غنی سازی 60 درصد را به کوری چشم آمریکا، انگلیس، اسرائیل و همه دشمنان شروع کرده ایم، خدا را بابت این موضوع شاکریم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: به مسئولین که همه به فرمان امام المسلمین در این وادی حرکت می کنند دست مریزاد می گوییم و از آن ها تشکر می کنیم و عزت و اقتدار الهی را برای این عزیزان از خدای متعال درخواست می کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: در باب ذخایر ژنتیکی نیز بسیار پیشرفت کرده ایم، در خیلی از رشته ها و زمینه ها جزو اولین های دنیا هستیم، این در حالی است که ما پیش از انقلاب اسلامی در تولید علم و فن آوری بسیار ضعیف بودیم، از آن وضعیت در دنیا در خیلی زمینه ها جزو چند کشور اول به حساب می آییم، بابت این موضوع هم خدا را شاکریم.

طرحِ خوب رتبه‌بندی معلمان در اجرا کام معلمان را تلخ کرد

وی اظهار کرد: طرح رتبه بندی معلمان یک طرح خوبی بود اما در اجرا این طرح شیرین را در کام معلمان ما تلخ کردند، البته الحمدلله وزارت آموزش و پرورش و دولت کریمه اقداماتی جبرانی را انجام دادند که یک نوع عذرخواهی عملی از جامعه معلمان بود و معلمان فرهیخته ما هم بایستی به این مهم توجه داشته باشند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خیلی وقت ها همان ها که هنوز غرب زده و آمریکایی هستند هر چند تعدادشان کم است اما وقتی در پست های حساس قرار دارند، می توانند نوکری خود را نسبت به اجانب انجام دهند و کام مردم ما را تلخ کنند، یعنی اگر یک چیز شیرین هم به مردم داده می شود، این غرب زده ها آن را برای مردم تلخ می کنند تا شیرینی ها حس نشود و مردم تشکر از نظام پیدا نکنند، ما باید حواسمان به این نقشه ها و نیرنگ ها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: جنوب سوریه مورد حملات شدید موشکی مقاومت اسلامی قرار گرفت، آمریکایی ها اعتراف کردند که این حملات تعدادی کشته و مجروح به جا گذاشته است، در ادامه نیز یک چیزی گفته اند که خیلی جالب است، آن ها گفته اند ولی ما قصد واکنش نداریم، آیا واقعا از روی خلوص قصد حمله ندارند یا می دانند که نمی توانند حمله کنند، چرا که اگر حمله کنند پاسخ محکم تری می گیرند.

وی تاکید کرد: چقدر باید خدا را شکر کنیم بابت این موقعیتی که برای ما ایجاد شده است، درود بر روح امام (ره) و انشاءالله سایه رهبر معظم انقلاب مستدام باشد، روح حاج قاسم و یارانش در دفاع از حرم شاد باد که این شرایط را برای ما ایجاد کردند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: از ترامپ نقل می کردند که گفته آمریکا مرده و رو به افول است، خیلی جالب است، دادگاه لاهه هم بعد از سالیان حکم به حقانیت ایران و تجاوزگری آمریکا صادر کرد که دستش را در جیب بانک های مهم کشور ما کرده است، دادگاه لاهه آمریکا را محکوم به غرامت کرد، یعنی اینهمه خسارت ها را باید بپردازد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آمریکا رو به افول است و ما همه جوره این طلیعه فروپاشی را می بینیم و یقین داریم این فروپاشی مانند شوروی اتفاق خواهد افتاد، درباره رژیم صهیونیستی هم خدا را شاکریم که شاهد چنین شرایطی هستیم، داخل رژیم صهیونیستی به شدت بحرانی است، بحران دو حزب در مقابل هم نیست که بگوییم اگر یکی از آن ها شکست خورد، دیگری آرامش را می آورد، بلکه بحران اساسی، مبنایی و لاینحل است، این شرایط داخلی آن هاست.

وی اظهار کرد: از بیرون نیز آن هایی که قبلا دلشان می خواست با اسرائیل هم پیمان شوند، حتی از اسرائیل دعوت می کردند به کشور آن ها برود، یعنی به این خفت و سرافکندگی رضایت می دادند، همان ها اکنون احساس ننگ می کنند که با اسرائیل همراه باشند، کشورهای پرجمعیتی مثل اندونزی که پرجمعیت ترین کشور اسلامی است، اجازه نداد تیم های ورزشی صهیونیستی در کشورش وارد شوند.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: بنابراین اسرائیل هم در درون خود دچار بحران جدی است و هم از بیرون به انزوا کشیده شده و هر روز این انزوا بیشتر و آن بحران فزون تر خواهد بود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه