«جبران کوتاهی های فرهنگی» نسخه مقابله با آسیب های اجتماعی است/ برخی با عناد و برنامه به دنبال انحطاط جامعه هستند

امام جمعه شهرستان آبیک گفت: عموم جامعه عفیف است و غالبا آسیب های اجتماعی با جبران کوتاهی های فرهنگی در این حوزه قابل اصلاح هستند اما برخی با عناد و برنامه به دنبال انحطاط جامعه هستند که باید با این افراد برخورد محکم و بازدارنده ای صورت بگیرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از آبیک، حجت الاسلام والمسلمین حسینی میرامینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ولی عصر(عج) شهر آبیک برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: برخی زندگی ها جاهلانه و برخی غافلانه است اما یک نوع زندگی متعالی داریم که آن زندگی مقربانه می باشد و با سایرین متفاوت است.

وی افزود: فرق زندگی مقربانه با زندگی معمولی این است که در زندگی مقربانه همه کارها، از جمله زندگی معمولی و حتی غیر ارادی با نیت قرب الی الله انجام می گیرد، بالاترین حد تقرب این است که تمام کارها را برای خدا انجام بدهید و با خدا زندگی کنید .خداوند ما را برای زندگی مقربانه آفریده است و در ماه رمضان به گونه ای مقرر کرده که به او نزدیک شویم و از این زندگی مقربان لذت ببریم.

امام جمعه آبیک تصریح کرد: رمضان تمرین تقرب به پروردگار و ماه چشیدن لذت تقرب به پروردگار است.

حجت الاسلام میرامینی با اشاره به قضیه اخیر پرداختی های معلمان گفت: اثر تخریبی بعضی سوء تدبیر ها در داخل از بعضی تدبیر های سوء دشمنان بیشتر است.

وی اضافه کرد:  این قضیه تاخیر در پرداخت حقوق شب عید معلمان عزیز و شریف هم از این دست مسائل است.

امام جمعه آبیک تاکید کرد: مجدانه از مسئولان و متولیان امر می خواهیم ضمن عذر خواهی از طلایه داران امر تربیت نوجوانان و جوانان جامعه به جهت این اتفاق تلخ، با خاطیان برخورد عبرت آموز شده و به بهترین نحو ممکن از این نوردیدگان ما دلجویی و تکریم شایسته و مستمر داشته باشند؛ چرا که اگر حرمت معلمان را حفظ کنیم، آن زمان باید انتظار حفظ حرمت دین و انقلاب و نظام را باید از معلمان داشته باشیم و در غیر این صورت انتظار ما عبث و نابجاست.

وی گفت: در بحث عفاف و حجاب شاهد مطالبه جدی عموم جامعه از متولیان امر برای چاره اندیشی نسبت به افراد متجاهر به بی حجابی هتاک هستیم. عموم جامعه عفیف است و غالبا این آسیب اجتماعی با جبران کوتاهی های فرهنگی در این حوزه قابل اصلاح است اما برخی با عناد و برنامه به دنبال ترویج عبیدی باطل خود و انحطاط جامعه را دارند که باید با این افراد برخورد محکم و بازدارنده ای صورت بگیرد.

حجت الاسلام میرامینی تصریح کرد: در مورد اقتصاد مقام معظم رهبری فرمودند که مسئولین نظام زمینه ورود جدی مردم به عرصه فعالیت و مدیریت اقتصاد را ایجاد کنند بر همین مبنا در حوزه مسائل فرهنگی نیز متولیان امر باید زمینه ورود مردم به این عرصه را فراهم کنند.

امام جمعه آبیک ادامه داد: ورود با برنامه و سنجیده مردم در عرصه فرهنگ ضمن اثر جدی اجتماعی، پشتوانه جدی برای مسئولین اجرایی جامعه ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: از ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین تقاضا داریم تکلیف ستاد شهرستان آبیک را زودتر مشخص کنند و در خصوص صدور احکام، شیوه های بیان و آموزش های لازم اقدامات شایسته صورت پذیرد.

حجت الاسلام میرامینی با اشاره به تجمعات اعتراضی در اسرائیل اظهار کرد: موضوع اخیر اسرائیل یک اتفاق نبود بلکه شروع یک اتفاق برای نابودی این رژیم منحوس است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه