پرداخت ۱۲ هزار فقره وام ازدواج در خراسان‌شمالی طی سال گذشته

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گفت: پارسال ۱۷ هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال وام ازدواج به ۱۲ هزار و ۳۹۰ نفر از زوج‌های استان پرداخت شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بجنورد، پیش از ظهر امروز ایمان فیروزه، معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام پرداخت ۱۷ هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال وام ازدواج به ۱۲ هزار و ۳۹۰ نفر از زوج‌های استان در سال گذشته، اظهارکرد: به ۷۰ درصد از متقاضیان خراسان‌شمالی وام ازدواج پرداخت شده است.

وی کل متقاضیان وام ازدواج در خراسان‌شمالی را ۱۹ هزار و ۹۳۹ نفر دانست و گفت: پنج هزار و ۷۵۷ نفر از این تعداد در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی افزود: میانگین دریافت تسهیلات ازدواج در کشور ۷۰.۲ درصد است که این میزان در خراسان شمالی کمتر است.

فیروزه با قدردانی از برخی بانک‌های عامل در پرداخت به موقع وام‌های ازدواج، یادآور شد: از بانک‌های خراسان‌شمالی تقاضا می‌شود که پرداخت تسهیلات ازدواج و ارایه خدمات به زوجین را در اولویت کاری خود قرار دهند.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گفت: پارسال ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان جذب شد.

وی افزود: این میزان اعتبار به ۲۵ سمن فعال در حوزه جوانان اعطا شد تا در راستای توانمدسازی، غنی سازی اوقات فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی ازدواج هزینه کنند.

فیروزه با اشاره به فعالیت ۷۵ سمن در حوزه جوانان خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: پارسال ۴۰۰ برنامه فرهنگی، سمینار و نشست‌های ویژه با همکاری سمن‌های استان برگزار شد.

گفتنی است، خراسان‌شمالی حدود ۳۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ سال دارد که حدود ۳۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.

پایان پیام/ز

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه