مینسک: استقرار تسلیحات هسته‌ای در بلاروس پاسخی به تهدیدات است

نماینده بلاروس در سازمان ملل تاکید کرد که ایده استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در این کشور پاسخی به تهدیداتی است که این کشور با آن مواجه است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، نماینده بلاروس در سازمان ملل تاکید کرد که مینسک هرگز به دولتی حمله نخواهد کرد.

وی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، افزود: «بلاروس هرگز به دولت دیگری حمله نخواهد کرد اما در صورت لازم و با تمام امکاناتش به هرگونه تهدیدی پاسخ خواهد داد».

نماینده بلاروس در سازمان ملل اضافه کرد: «ایده استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، پاسخی به تهدیداتی بوده که با آن مواجه هستیم و این اقدام همراستا با معاهده عدم اشاعه هسته‌ای است».

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه، (۵ فروردین‌ماه) اعلام کرد با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس به توافقی برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در خاک این کشور همسایه دست یافته است. 

پوتین گفت چنین اقدامی نقض توافقنامه‌های منع اشاعه تسلیحات اتمی نیست، زیرا آمریکا نیز در خاک کشورهای اروپایی سلاح‌های هسته‌ای مستقر کرده است. 

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد فرایند احداث تأسیساتی برای ذخیره سلاح‌های هسته‌ای کشورش در بلاروس تا تاریخ ۱ جولای به اتمام خواهد رسید.

او تصریح کرد روسیه در حال حاضر ۱۰ هواپیمای قادر به حمل سلاح‌های تاکتیکی هسته‌ای را در بلاروس مستقر کرده است.

انتهای پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه