هشدار نارنجی هواشناسی برای قزوین صادر شد/ احتمال سرمازدگی محصولات باغی

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین از بارش برف و باران در پاره ای از مناطق از اواخر امشب خبر داد و گفت: برای امشب و فردا هشدار نارنجی صادر شده است.

مهدی آخوندی در گفت و گو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در قزوین با اشاره به استقرار یک سامانه بارشی در منطقه گفت: برای امروز تا فردا بعد از ظهر شاهد افزایش ابر هستیم و بعضی ساعات به ویژه برای امشب بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود: پیش بینی می شود از اواخر وقت امشب با توجه به کاهش محسوس دما، بارش ها در پاره ای از مناطق استان به صورت باران و برف و در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف و احتمال کولاک برف همراه باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: با توجه به استقرار هوای سرد برای صبح فردا شنبه و صبح یکشنبه احتمال سرمازدگی محصولات باغی وجود دارد.

آخوندی بیان کرد: با توجه به بارش باران در برخی مناطق،  آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها دور از انتظار نیست که به رانندگان توصیه می شود مراقب لغرندگی جاده ها و کاهش دید افقی در سطح جاده های استان به ویژه در گردنه ها باشند چرا که احتمال کولاک در گردنه ها از جمله آوج،  قسطین لار، کوهین و هجیب وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین در خصوص وزش باد در استان توضیح داد: برای امروز و فردا وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید، احتمال گرد و خاک های محلی را با خودش به همراه می آورد.

آخوندی افزود: برای صبح فردا و یکشنبه، هشدار نارنجی صادر شده و به کشاورزان در خصوص سرمازدگی محصولات هشدار لازم اعلام شده است.

به گفته این کارشناس، در روز یکشنبه 13 فروردین بارندگی وجود ندارد اما صبح 13 بدر سرد خواهد بود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه