۷۴۴ نوزاد در هفته نخست فروردین در فارس متولد شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که در هفته نخست فروردین امسال ۷۴۴ نوزاد در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه متولد شده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شیراز، سید وحید حسینی با اعلام این خبر گفت: بلوک زایمان و اتاق عمل بیمارستان‌ها از جمله بخش‌هایی است که در طول سال و بدون وقفه در هر شرایطی به مادران باردار و دیگر بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند و  طی نیمه نخست تعطیلات نوروز امسال، ۱۴ مورد پیوند عضو در مراکز درمانی تحت مدیریت علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

وی با اشاره به انجام بیش از ۲۳۰۰ جراحی الکتیو و اورژانسی در نیمه نخست تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در بیمارستان‌های زیر مجموعه علوم پزشکی شیراز، این آمارها را گویای فعال بودن تیم‌های تخصصی پزشکی در این ایام دانست.

حسینی در خصوص فعالیت و خدمات بخش های مراقب‌های ویژه مراکز درمانی و بیمارستان ها نیز یادآور شد: در این بازه زمانی، بیش از ۷۰۰ بیمار در بخش‌های ویژه مراقبت های درمانی بیمارستان های استان فارس، خدمات موردنیاز را دریافت کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به تداوم ارایه خدمات درمانی به بیماران در ایام نوروز، از ارایه بیش از ۱۹ هزار مورد خدمت تصویربرداری پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس در نیمه نخست ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

دکتر مهرداد شریفی با اشاره به بهره مندی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس از خدمات رادیولوژی با مجهزترین و به روزترین دستگاه‌ها، گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ نیز همچون تمام ایام سال، ارایه خدمات تصویربرداری پزشکی به بیماران انجام می‌شود و در بازه زمانی یکم تا هشتم فروردین، بیش از هزار مورد خدمات ام آر آی، بیش از ۹۸۰۰ خدمت سی تی اسکن و بیش از ۸۵۰۰ خدمت رادیوتراپی با حضور متخصصان استان ارایه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: متخصصان مقیم در رشته ‌های تخصصی طب اورژانس، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی عمومی، داخلی، زنان و اطفال به صورت شبانه روزی در ایام نوروز، در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه، خدمات درمانی لازم را به بیماران ارایه می دهند. 

شریفی یادآور شد: تیم‌ های نظارتی معاونت درمان نیز در ایام نوروز امسال به صورت روزانه با بازدید از پایگاه ‌های اورژانس، بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی بر عملکرد این واحدها به طور مستمر نظارت دارند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه