کشته شدن ده‌ها کودک در شمال نیجریه در پی حمله مردان مسلح

مردان مسلح در شمال نیجریه با حمله به ساکنان محلی ده‌ها کودک را کشته و شماری از آن‌ها را ربودند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در ادامه ناآرامی‌ها در نیجریه، حمله مردان مسلح به دو ایالت در شمال این کشور آفریقایی منجر به کشته شدن برخی ساکنان محلی از جمله چند کودک و ربوده شدن شماری از آن‌ها شد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» ساکنان محلی روز یکشنبه گفتند که افراد مسلح به روستاهای «جانباکو» و «ساکیدا» در شمال غربی ایالت «زامفارا» حمله کردند و ۲۴ نفر را کشتند. افراد مسلح همچنین چند کودک را که در حال جمع آوری هیزم در جنگلی در روستای همجوار بودند، ربودند.

گروه‌های مسلح اغلب از ضعف نیروهای امنیتی در منطقه برای ربودن روستاییان و دانش آموزان استفاده می‌کنند. 2 نفر از ساکنان محلی گفتند که مردان مسلح  از روستاییان خواسته بودند تا هزینه‌ای پرداخت کنند،اما روستاییان این کار را انجام ندادند.

«یزید ابوبکر» سخنگوی پلیس منطقه با تایید این حملات گفت که ۱۳ نفر کشته و ۹ پسر و دختر جوان ربوده شده‌اند. این در حالی است که ساکنان محلی گفتند که در جریان حمله مردان مسلح ۲۵ نفر کشته شدند و خانه‌های شماری از ساکنان را به آتش کشیدند.

بسیاری از چنین حملاتی در مناطق دورافتاده نیجریه گزارش نمی‌شوند زیرا نیروهای امنیتی اغلب  به تماس‌های مردم دیر پاسخ می‌دهند.

«بنوئه» یکی از ایالت‌های واقع در مرکز نیجریه است که در شمال آن اکثریت مسلمان و در جنوب مسیحی هستند. این مکان از جمله مناطق آدم ربایان برای باج گیری است. چندی قبل نیز در پی انفجار بمب و تیراندازی در کلیسای کاتولیک در جنوب غربی نیجریه دستکم  ۵۰ نفر کشته شدند. «اولوواروتیمی آکردولو» فرماندار ایالت اوندو در بیانیه‌ای با «شرورانه » خواندن این حمله، از نیروهای امنیتی درخواست کرد تا مهاجمان را شناسایی و دستگیر کنند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه