مشارکت رژیم صهیونیستی در رزمایش «شیر آفریقا» در مغرب

ارتش رژیم صهیونیستی به طور رسمی اعلام کرد که نیروهای ویژه این رژیم در رزمایش «شیر آفریقا» که در مغرب برگزار می‌شود، مشارکت دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در حساب توئیتری خود اعلام کرد که نیروهای ویژه آن برای نخستین بار در رزمایش شیر آفریقا در مغرب حضور دارند.

۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ رژیم صهیونیستی و مغرب ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود را اعلام کردند. روابط دو طرف از سال ۲۰۰۰ در پی آغاز انتفاضه دوم فلسطینیان موسوم به انتفاضه الأقصی، قطع شده بود.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: «یک هیأت ۱۲ نفره از نیروها و فرمانده تیپ گولانی (نیروهای نخبه) روز یکشنبه با هدف مشارکت در رزمایش شیر آفریقا ۲۰۲۳ در مغرب، عازم این کشور شدند».

در این بیانیه آمده است که در رزمایش مذکور ۱۸ کشور با حدود هشت هزار نظامی ارتش آمریکا، مغرب و غنا مشارکت دارند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، روز دوشنبه مغرب بدون اشاره به نام رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نوزدهمین دور رزمایش «شیر آفریقا» با مشارکت آمریکا و دیگر کشورها برگزار می‌شود. طبق بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح مغرب این رزمایش تا روز ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) ادامه خواهد داشت.  

این نخستین بار است که ارتش رژیم صهیونیستی در رزمایش شیر آفریقا مشارکت دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود آورده است: «طی دو هفته آینده نیروهای گولانی بر انجام تمریناتی با چالش‌های رزمی مختلف و ترکیبی از جنگ پیاده‌نظام در مناطق شهری و جنگ مخفی متمرکز خواهند بود و در تمرینات مشترک با دیگر ارتش‌ها مشارکت خواهند کرد و هدف از این رزمایش نیز تقویت روابط بین کشورها و آموزش متقابل بین ارتش‌هاست».

رزمایش شیر آفریقا برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ در مغرب با مشارکت آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی و آفریقایی آغاز شد و این رزمایش هر ساله در مغرب برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه