حمله انتحاری گروه تروریستی الشباب به نظامیان اتیوپیایی

گروه تروریستی الشباب حمله انتحاری را به یک پایگاه نظامی تحت فرماندهی نیروهای اتیوپیایی در مرز سومالی انجام داد که طی آن 4 نظامی اتیوپیایی مجروح شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، گروه تروریستی الشباب روز چهارشنبه حمله انتحاری را به یک پایگاه نظامی تحت فرماندهی نیروهای اتیوپیایی در سومالی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در نتیجه این حمله انتحاری چهار نظامی مجروح شدند. این پایگاه در حومه شهر «دولوو»  در مرز سومالی  و اتیوپی قرار دارد  و به سرعت توسط نیروهای امنیتی اتیوپی مستقر در پایگاه خنثی شد.

سومالی سال‌هاست که با تهدیدات الشباب و گروه‌های تروریستی دیگر ناامن شده است.حمله تروریستی چهارشنبه سومین حمله به نیروهای خارجی در سومالی در کمتر از دو هفته گذشته است. این گروه تروریستی در اواخر ماه مه حمله مرگباری را به پایگاه نیروهای اتحادیه آفریقا در منطقه «لوور شابل» در سومالی انجام داد.

در این حمله انتحاری تروریست‌ها از ۲ خودروی بمب گذاری شده استفاده کردند. اولین خودرو در ورودی پایگاه منفجر شد و خسارات قابل توجهی برجای گذاشت و چهار نظامی زخمی شدند. خودروی دوم قبل از رسیدن به پایگاه خنثی شد.

نیروهای اتیوپی توسط دولت اتیوپی به عنوان نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا اعزام شدند تا از دولت سومالی در نبرد با الشباب حمایت و از مرزها برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها محافظت کنند. 

سومالی از سال ۱۹۹۱ به صحنه جنگ داخلی تبدیل شده و از سال ۲۰۰۷ شاهد شورش یک گروه مسلح موسوم به «الشباب» است. این گروه در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهرهای سومالی انجام داده و شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده‌اند.

گروه تروریستی الشباب در سال ۲۰۱۱ از موگادیشو پایتخت سومالی رانده شد و بسیاری از پایگاه‌های خود را از دست داد؛ اما این گروه همچنان بر مناطق روستایی زیادی سیطره دارد. ارتش سومالی با کمبود تجهیزات و سوء سازماندهی برای مقابله با تهدیدات گروه تروریستی الشباب مواجه است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه