هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان / مناطق در معرض خطر تخلیه شوند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ستاد های مدیریت بحران استان‌های تحت تاثیر هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی، آماده باش هستند.

به گزارش گروه جامعه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی برای ۲۲ استان کشور گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی طی امروز برای شرق استان تهران و ارتفاعات غربی استان سمنان هشدار سطح قرمز هواشناسی و برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، قم، مرکزی، همدان، شمال کردستان، اصفهان، یزد، مناطق مرکزی و شمال کرمان و جنوب شرق سیستان و بلوچستان هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این مناطق شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید لحظه ای در این مناطق خواهیم بود گفت: این بارش ها همراه با بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه های روستایی و اختلال در جاده ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت ها مانند خطوط انتقال برق و همچنین تخریب تاسیسات و سازه های واقع شده در حریم و بستر رودخانه و تخریب سازه های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید است.

 نامی ضمن اعلام آماده باش به ستاد های پیشگیری ، فرماندهی و پاسخ به بحران استان‌های تحت‌تاثیر هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی گفت: با توجه به هشدار های صادر شده و ضروری است کلیه مدیران بحران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران مناطق تحت‌تاثیر هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی بازدید میدانی داشته باشند تا از هرگونه خسارت احتمالی به مردم جلوگیری شود.

وی همچنین گفت: در بازدید های میدانی اگر احساس شد منطقه‌ای در معرض خطر جدی وجود سریعا شرایط اسکان اضطراری فراهم و آن منطقه تخلیه شود.
معاون وزیر کشور گفت: مدیران کل ستادهای مدیریت بحران این استان‌ها با اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی، پایداری شبکه های ارتباطی و خدماتی و آماده‌سازی ادوات امدادی بستر را برای پیشگیری و امدادرسانی به موقع آماده کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به مردم توصیه کرد از توقف و تردد در بستر رودخانه ها و مسیل ها اجتناب کنند و از سفرهای برون شهری و فعالیت های کوهنوردی در استان های تحت تاثیر پرهیز کنند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه